عصر بازار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

تک نرخی شدن ارز بر تعادلِ بازار کالاهای اساسی، تاثیرگذار است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون کشاورزی گفت: تک نرخی شدن ارز بر تعادل بازار کالاهای اساسی و کاهش فشار بر قشرهای کم درآمد، تاثیر گذار است.

تک نرخی شدن ارز بر تعادلِ بازار کالاهای اساسی، تاثیرگذار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تاثیر تک نرخی شدن ارز بر قیمت کالاهای اساسی اظهار کرد: با توجه به غیر واقعی بودن نرخ ارز در کشور، دولت برای حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای وارداتی و مواد اولیه مورد نیاز تولید، اقدام به تک نرخی کردن ارز در بازار کرد.

    وی افزود: در شرایطی که قیمت ارز به شدت نوسان پیدا کرده بود، تک نرخی شدن ارز بر تعادل بازار و کاهش فشار بر قشرهای کم درآمد جامعه تاثیر بسزایی داشت.

    پاپی زاده ادامه داد: برای واردات برخی کالاها ارز مبادله ای اختصاص می یافت اما با تک نرخی شدن ارز دولت مجدد باید یارانه به آنها اختصاص دهد تا قیمت این اقلام افزایشی در بازار نداشته باشد.

    عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به نگرانی های مردم از حیث افزایش قیمت کالاهای اساسی ناشی از تک نرخی شدن ارز یادآور شد: اگرچه در ابتدای طرح ممکن است ابهاماتی وجود داشته باشد، اما نظارت دستگاه های مسئول می تواند از تخلف برخی افراد که بهانه تک نرخی شدن ارز قیمت محصولات خود را افزایش می دهند، جلوگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی