عصر بازار

عضو هیات مدیره پست بانک ایران:

پست‌بانک‌ایران تجربه موفقی درتوسعه بانکداری الکترونیک مناطق روستائی دارد

عصر اعتبار- صباغی عضو هیات مدیره پست بانک ایران درجلسه شورای اداری مدیریت شعب استان همدان گفت: این بانک تجربه موفقی در توسعه بانکداری الکترونیک و ترویج فرهنگ آن درمناطق روستائی و کم برخودار دارد.

پست‌بانک‌ایران تجربه موفقی درتوسعه بانکداری الکترونیک مناطق روستائی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، صباغی ضمن بیان مطلب فوق افزود: پست‌بانک‌ بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه IT و ICT افتخار دارد علاوه بر حضور مؤثر درمناطق محروم و روستائی و ارائه خدمات نوین در این مناطق توانسته‌است با تأمین مالی طرح‌های فناوری اطلاعات کشور به اشتغال پایدار نیز کمک شایانی داشته باشد.
    صباغی درادامه با اشاره به لزوم تکمیل فرآیند توسعه خدمات بانکی درمناطق روستائی و کم‌برخوردار به‌منظور توسعه اقتصادی و محرومیت‌زدائی بیان‌داشت: حمایت دولت از برنامه‌های توسعه‌ای دستگاه های اجرائی از اهمیت به‌سزائی برخوردار است. بنابراین برای تسریع در توسعه بخش‌های مختلف و تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای نیازمند این حمایت هستیم.
    عضو هیأت مدیره با اشاره به عملکرد خوب اعطای تسهیلات پست‌بانک‌ایران ازمحل منابع صندوق توسعه ملی درسال گذشته عنوان‌کرد: این بانک در راستای این مهم با ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کسب‌وکارهای خرد موجب پویائی چرخه اقتصادی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار شده است.
    صباغی لازمه نقش آفرینی مناسب بانک در برهه فعلی را توجه به تحولات اقتصادی، تحول در نگرش کارکنان دانست و افزود: برای تغییر در نگرش و ایفای نقش مناسب باید آموزش کارکنان در دستور کار قرارگیرد که در این راستا باید به انتقال تجارب همکاران ازطریق سیستم مدیریت دانش توجه شود.
    وی عاملیت پرداخت تسهیلات تکلیفی را فرصت مناسبی برای شعب بانک دانست و تأکید کرد: در راستای این امر باید شعب نسبت به شناسائی بازارهای جدید هدف و مشتریان بالقوه اقدام کنند.
    عضو هیأت مدیره در پایان انجام کدینگ باجه‌های روستائی بر اساس دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی، اجرای پروژه درجه‌بندی باجه های روستائی بعد از اتمام مرحله ساماندهی و کدینگ باجه‌ها، اجرای فرایند پرداخت کارمزد به باجه‌های روستائی بر مبنای جذب منابع جدید و درآمد خدمات و بکارگیری شاخص EPS در ارزیابی عملکرد شعب و تفویض اختیار به شعب در نحوه کسب درآمد از دو روش جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کسب درآمد مشاع یا کسب درآمد با محوریت ارائه خدمات و وصول کارمزد را اولویت‌های کاری بانک در حوزه عملیاتی شعب برشمرد.
    همچنین در این جلسه حمید محمدی رئیس اداره کل وصول مطالبات، مریم خوجانی معاون اداره‌کل اعتبارات و سرمایه گذاری، کارشناسان و رؤسای دوایر ستادی و شعب پست بانک استان همدان، مباحثی را درخصوص طراحی و اجرای سامانه ثبت پیگیری مطالبات و تسهیلات اشتغال‌زائی مطالبی بیان نمودند.
    گفتنی است: فرشید تولائی‌مقدم مدیرشعب پست بانک استان همدان در این جلسه گزارشی از عملکرد شعب استان در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ارائه نمود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی