عصر بازار

یک نماینده مجلس خبر داد:

سه‌شنبه؛ بررسی طرح دو فوریتی اصلاح عوارض زمینی خروج از کشور

عصر اعتبار- نماینده پیرانشهر و سردشت از تهیه طرح دو فوریتی برای اصلاح پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت زمینی خبر داد و گفت که این طرح سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) در مجلس مطرح می شود.

سه‌شنبه؛ بررسی طرح دو فوریتی اصلاح عوارض زمینی خروج از کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رسول خضری اظهار کرد: 18 نماینده مجلس که بیشتر از نمایندگان شهرهای مرزی کشور هستند، طرحی دو فوریتی برای اصلاح عوارض خروج از کشور برای مرزهای زمینی را امضا کردند.

    وی در توضیح این طرح گفت: عنوان این طرح اصلاح ماده‌ای از بودجه 97 است. در ماده واحده آن آمده که عوارض خروج از کشور از مرزهای زمینی همچون سالهای 95 و 96 محاسبه شود.

    خضری یادآور شد: براساس بودجه 97 عوارض خروج از مرزهای زمینی از 25 هزار تومان به 220 هزار تومان رسیده است. این یعنی افزایش 10 درصدی عوارض خروج که برای مرزنشینان قابل پرداخت نیست. وضعیت اکنون به گونه‌ای  است که مرزنشینان برای امرار معاش با مشکل روبرو  شده‌آند. آنها زمانی کولبر بودند امروز تبدیل به کولبر زندانی شده‌اند.

    این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: قرار بود دو فوریت این طرح در جلسه علنی امروز (یکشنبه) بررسی شود که به دلیل طرح سه سوال از وزیر امور خارجه به جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی