عصر بازار

ارزش تجارت خارجی چین افزایش یافت

عصر اعتبار- تازه ترین آمار رسمی نشان می دهد که به رغم رویارویی تجاری چین و آمریکا در ماه های گذشته، ارزش تجارت خارجی چین در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

ارزش تجارت خارجی چین افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجم تجارت خارجی چین در سه ماه اول سال 2018 میلادی با یک افزایش 9.5 درصدی به یکهزار و 60 میلیارد دلار رسیده است.

    این وزارتخانه تاکید کرده است که در سال جاری میلادی محیط تجاری مطلوب خواهد بود و پیش بینی می شود آمارهای تجاری چین با کشورهای دیگر روندی مطلوب داشته باشد.
    دولت چین می گوید که با اجرای سیاست های اصلاحات و درهای باز و با توجه به حجم بالای ذخیره ارزی، توانسته است محیط با ثباتی برای تجارت خارجی ایجاد کند.
    به نظر می رسد که افزایش سرمایه گذاری های چین در مسیر ابریشم جدید و بستن قراردادهایی با 65 کشور در حوزه های اروپا، آسیا و آفریقا در ارتباط با راه ابریشم موجب بهبود شرایط اقتصادی چین شده است.
    از سوی دیگر چین در حال سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در اجرای طرح های زیربنایی در راه ابریشم نوین است که رشد مطلوبی را برای اقتصاد این کشور به دنبال خواهد داشت.
    وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که ارزش تبادلات تجاری خارجی این کشور در سال 2017 میلادی به حدود 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.
    وزارت بازرگانی چین تصریح می کند که اصلاحات در ساختار تجارت خارجی این کشور موجب شد تا چین شرایط بسیار خوبی را در این عرصه ایجاد کند.
    همزمان وزارت بازرگانی چین تاکید کرده است حراست بهتر از محیط زیست و بهره وری درست و منطقی تر از منابع و افزایش آگاهی و دانش تولید کنندگان داخلی، موجب بهبود شرایط تجارت بین المللی شده است.
    تنوع بخشیدن به کالاها، تولید اقلام کیفی تر، استفاده از فن آوری های پیشرفته و هوشمند، سرمایه گذاری در امور تحقیقاتی مرتبط با تجارت بین الملل و شناخت بهتر بازار جهانی این قدرت را به چین داده است که تجارت بهتر بین المللی را داشته باشد و بتواند همچنان موتور محرکه اقتصاد جهانی باشد.
    رشد اقتصادی جهان بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی در سال 2018 میلادی حدود 3.7 درصد پیش بینی شده است و چین امیدوار است در سال جدید میلادی به رشدی معادل 6.5 تا هفت درصد دست پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو