عصر بازار

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خبر داد:

ممنوعیت عرضه طلای خارجی و دست دوم در طلافروشی‌ها

عصر اعتبار- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از ادامه اجرای طرح کنترل ممنوعیت قانونی عرضه طلای خارجی، قاچاق و دست دوم در طلافروشی‌ها خبر داد.

ممنوعیت عرضه طلای خارجی و دست دوم در طلافروشی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی استانداری و اعضای کمیسیون برگزار شد.

    در ابتدای جلسه پور احمدنژاد، دبیر کمیسیون گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت سطح عرضه کالای قاچاق در استان تهران ارائه داد.براساس این گزارش به منظور کنترل التهاب بازار طلا و انضباط این بخش؛ بازرسی و کنترل ١١نقطه از مراکز عمده عرضه طلا و جواهر در تهران از سال گذشته آغاز شده است و کنترل ممنوعیت قانونی عرضه طلای خارجی و دست دوم در دستور کار قرار گرفته است و گزارش های مردمی در کشفیات این بخش بسیار اثر گذار بوده است.

    وی در ادامه از عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه قاچاق کالاهای سلامت محور خبر داد و گفت: با فقر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه قاچاق کالا و ارز مواجه هستیم و صدا و سیما و شهرداری تهران در این بخش می توانند با ظرفیت هایی که برخوردارند،همکاری مطلوبی داشته باشند.

    پور احمدنژاد به تأکید استاندار تهران در خصوص اینکه هیچ سفارشی در بخش رسیدگی به پرونده های قاچاق پذیرفته نیست گفت: رسیدگی به پرونده های واصله از اماکن قضایی پس از طی فرآیند قانونی به قدرت انجام می شود.

    در این جلسه صادقی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز به برنامه های عملیاتی سازمان در بخش تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: در سال ٩٦، بیش از ٣٣ هزار بازرسی با تشکیل ١٧٤٨ پرونده به ارزش حدود هفت میلیارد و ٨۰۰ میلیون تومان از سوی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان در جلوگیری از عرضه کالای قاچاق انجام شده است.

    وی افزود: طی گشت های مشترک نیز کالاهای قاچاق به ارزش سه میلیارد و ١۰۰ میلیون تومان کشف شده است که در مجموع حدود ١١ میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده از سوی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان است.

    صادقی در بخش دیگری از سخنانش به تسریع اعطای مجوز به کسب و کارهای جدید تا ٢٤ ساعت اشاره کرد و گفت: زمان استعلام ها نیز به کمتر از یک هفته رسیده است که همه اقدامات به شکل الکترونیک انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی