عصر بازار

مدیرعامل بانک پارسیان:

سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد دلاری دنیا در بیت‌کوین

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک پارسیان گفت: طبق آمارها مردم دنیا ۳۲۰ میلیارد دلار در بیت‌کوین، ۷۰ میلیارد دلار در اتریوم، ۳۰ میلیارد دلار در ریپل و مبالغ زیادی در دیگر ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد دلاری دنیا در بیت‌کوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایبِنا، کوروش پرویزیان در نشست بررسی چشم‌انداز ارزهای دیجیتال در اقتصاد ایران اظهارداشت: بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال از مباحثی است که طی چند سال گذشته مطرح شده و اتاق بازرگانی باید در مجامعی که حق نظردهی دارد مانند شورای پول و اعتبار و شورای اقتصاد، موضع گیری مشخصی داشته باشد که برای این منظور شناخت این پدیده الزامی است.

    وی با بیان اینکه نهادهای رسمی اخطارها و پیش‌آگاهی‌هایی را به مردم داده و از خرید و فروش آن نهی کرده‌اند، افزود: این پدیده فرمت‌هایی را طی می‌کند که با روال مرسوم متفاوت است که یکی از آنها دولت گریزی و خروج از نظارت دولت‌ها است.

    پرویزیان ادامه داد: این چارچوب یک بستر فراملی را دنبال می‌کند و استانداردهایی که این کسب و کار را حمایت می‌کند استانداردهایی نیست که در جامعه ما شناخته شده و اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه نظارت‌پذیری از مباحث دیگر در این حوزه است، گفت: برای تاسیس یک بانک یا صرافی ابتدا باید فرآیندهای لازم طی و مجوزهای مربوطه اخذ شود، اما در مورد ارزهای دیجیتال شکل کار فرق می‌کند و نمی‌توان آن را در چارچوب مجوزها محبوس کرد.

    مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه استفاده از ارزهای دیجیتال روز به روز گسترش می‌یابد و اکنون 140 کشور دنیا درگیر این مسئله هستند، تصریح کرد: مردم در دنیا صدها میلیارد دلار در این ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند به طوری که براساس آمار 320 میلیارد دلار در بیت‌کوین، 70 میلیارد دلار در اتریوم، 30 میلیارد دلار در ریپل و مبالغ زیادی در دیگر ارزها سرمایه‌گذاری شده که نشان می‌دهد نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود.

    پرویزیان تاکید کرد: اکنون تعدادی از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا در برخی ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تعدادی از بانک‌ها امکاناتی را برای گسترش این ارزها فراهم کرده‌اند. وی افزود: همه این موارد نشان می‌دهد که با ممنوعیت و محدودیت نمی‌توان با این پدیده برخورد کرد و باید راهکارهای علمی، منطقی و تکنولوژیک را مدنظر قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو