عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس پاسخ داد:

تحویل زودهنگام سکه های پیش فروش شده چه تاثیری دارد؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاثیر تحویل زودهنگام سکه های پیش فروش شده را تشریح کرد.

تحویل زودهنگام سکه های پیش فروش شده چه تاثیری دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به تحویل زودهنگام سکه های پیش فروش شده، اظهار داشت: اگر دولت از عهده تهیه و تامین سکه های پیش فروش بر بیاید، تحویل زودهنگام آن تاثیر مثبتی بر جامعه می گذارد اما اثرگذاری اقتصادی آن را چندان قابل توجه ارزیابی نمی کنم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توزیع سکه در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور ثابت باشد می تواند در جمع آوری نقدینگی اثرگذار باشد اما در حال حاضر اقتصاد ایران ثابت نیست و هر روز شاهد کاهش ارزش پولی ملی هستیم.

    نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند طبیعی است که مردم ترجیح دهند پول خود را به ارز یا طلا تبدیل کنند، به همین جهت انتظار می رود که رئیس جمهور وتیم اقتصادی راه کار موثری برای ثبات بازار ارز و طلا در نظر بگیرند.

    وی با بیان اینکه تحول زودهنگام سکه تاثیری در ثبات اقتصادی ندارد، گفت: ارز 4200 تومان هم تصمیم درستی برای مدیریت بازار نبود و ارز 4200 تومان نشان داد نمی تواند در ایجاد ثبات موثر باشد، به هر حال نیازهای ارزی و میزان ارز موجود در کشور  مشخص است و باید براساس واقعیت های برای مسائل اساسی کشور تصمیم گیری کرد.

    عضوکمیسیون برنامه،بودجهومحاسبات مجلس با انتقاد از تصمیمات یک شبه دولت برای مدیریت بازار اقتصادیکشور، اظهار داشت:تصمیم های دولت در حوزه اقتصاد باید جامع باشد و هر سه قوه با صمیمیت و همدلی تصمیم اتخاذ شده را پیش ببرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی