عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس:

تصمیم ترامپ اشتباهی بزرگ بود

عصر اعتبار- 'نورمن لامونت' رئیس اتاق بازرگانی انگلیس عمیقاً از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا به خروج از برجام ابراز تأسف کرد و آن را 'اشتباهی بزرگ' خواند.

تصمیم ترامپ اشتباهی بزرگ بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری ایران، در لندن همچنین یادآور شد، ایران مطابق با گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده است. 'این در حالیست که آمریکا هرگز از فرصت این توافق برای بهبود روابط خود با ایران بهره نبرد'.
    لرد لامونت تصریح کرد که اروپا برخلاف آمریکا خواهان حفظ برجام است.
    وی هشدار داد که اعمال تحریم‌های جدید آمریکا کار تجارت با ایران را دشوار خواهد کرد، اما ابراز امیدواری کرد که چنانچه ایران به تصمیم دونالد ترامپ محتاطانه پاسخ دهد، آنها که در اروپا طرفدار برجام هستند، قادر باشند در جهت تداوم و افزایش همکاری‌های تجاری با ایران اقدام کنند.
    رئیس‌جمهوری آمریکا دیشب (سه‌شنبه شب) به وقت ایران، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.
    فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
    سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.
    حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند
    رئیس جمهوری همچنین گفت: من از امشب از یک نظر متاسف هستم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زمامدارانی شده اند که حیثیت آنها را زیر پا گذاشته است و از طرفی شادم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و بی تردید راه خود را با موفقیت ادامه می دهیم و بزودی در یک مصاحبه مفصل با مردم صحبت خواهم کرد.
    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتی نوشت: در واکنش به تخلفات رئیس جمهوری آمریکا و خروج غیرقانونیش از توافق هسته‌ای، من به دستور رئیس‌جمهوری روحانی تلاش‌های دیپلماتیکی را پیش خواهم برد تا بررسی کنیم آیا سایر شرکای برجام قادر هستند که منافع کامل این توافق را برای ایران تضمین کنند. پاسخ ما منوط به نتیجه این بررسی است.
    پس از ابراز شادمانی شتابزده نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تنها دولتهای دیگری که با این تصمیم ترامپ که نقض آشکار تعهدات کشورش با خروج یک طرفه از یک توافقنامه بین المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل و ضربه ای شدید به اعتبار جهانی دولت آمریکا محسوب می شود، موافقت نشان دادند، عربستان سعودی، بحرین و امارات بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو