عصر بازار

سکه کارتی در عابر بانک‌ها

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک ملی اعلام کرد: محدودیتی در پیش‌فروش سکه نیست و سکه کارتی در عابر بانک ها قرار می گیرد.

سکه کارتی در عابر بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود خاتونی اعلام کرد: از  هفدهم بهمن ماه سال گذشته پیش فروش سکه در بانک ملی آغاز شده و بر اساس سیاست‌های بانک‌مرکزی درآن مقطع پیش‌فروش سکه در بازه‌های زمانی شش ماهه و یکساله در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال جاری نیز این فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

    همچنین اولین سررسید سکه در تاریخ 26 اردیبهشت سال جاری خواهد بود که این سکه‌ها هم اکنون تامین و در روز سررسید به مشتریان تحویل داده خواهد شد که با ورود این سکه‌ها  به بازار حباب قیمت ها  کاهش و کنترل خواهد شد.

    از سویی دیگر، مشتریان «کارت سکه» اگر تمایل داشته باشند می‌توانند سکه‌های خود را نزد بانک ملی به امانت گذاشته و در زمان دلخواه با کشیدن این کارت در دستگاه‌های خودپرداز از وجود سکه‌های خود اطمینان حاصل کنند یا در صورت نیاز با مراجعه به شعب عامل سکه خود را دریافت کنند. افزون بر این، محدودیتی در بحث پیش فروش سکه پیش‌بینی نشده بنابراین بروز  امکان آربیتراژ  قابل پیش‌بینی است. البته با تزریق سکه فیزیکی سکه در بازار، حباب موجود کنترل و قاعدتا در بازارآتی نیز افرادی سود می‌کنند و افرادی نیز متضرر می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی