عصر بازار

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران خبر داد:

التهاب بازار فروکش کرد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران گفت: هفته گذشته قیمت طلا با نوساناتی همراه بوده که دلیل آن به نوسان قیمت جهانی طلا و بازار داخلی مرتبط می‌شد، ولی علی رغم این نوسانات، قیمت طلا در روز گذشته رو به کاهش رفت.

التهاب بازار فروکش کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، با تحویل سکه‌های پیش فروش شده از روز گذشته و پیش از رسیدن به موعد سر رسید آن شاهد تاثیر ورود این سکه‌ها به بازار هستیم به گونه‌ای که از اواخر روز گذشته کاهش قیمت سکه در بازار مشاهده شد.

    محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در خصوص نوسانات بازار طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته قیمت طلا با نوساناتی همراه بوده که دلیل آن به نوسان قیمت جهانی طلا و بازار داخلی مرتبط می‌شد، ولی علی رغم این نوسانات، قیمت طلا در روز گذشته رو به کاهش رفت.

    وی در توضیح تاثیر آغاز تحویل سکه‌های پیش فروش شده از سوی بانک مرکزی، افزود: پیش فروش پیش از موعد سکه‌ها سبب به تعادل رسیدن بازار و پاسخگویی به نیاز جامعه می‌شود.

    رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران اظهار کرد: تحویل سکه در بلند مدت نیز به کاهش حباب قیمت سکه و تنظیم بلند مدت بازار کمک می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری میزان، از هفدهم بهمن ماه سال گذشته پیش فروش سکه در بانک عامل آغاز و بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی درآن مقطع پیش‌فروش در بازه‌های زمانی شش ماهه و یکساله در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال جاری نیز این فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

    بر اساس آمار بانک مرکزی، در این مدت 7 میلیون و 650 هزار قطعه سکه پیش فروش شده که از این تعداد 5 میلیون و 900 هزار قطعه سکه در سال 1397، یک میلیون و 340 هزار سکه در سال 1398 و 408 هزار سکه در سال 1399 تحویل مشتریان می‌شود که به طور قطع با تحویل این سکه‌ها التهاب بازار که مقطعی ایجاد شده از بین خواهد رفت.

    گفتنی است بیشترین میزان پیش خرید سکه در استان تهران و اصفهان صورت گرفته که سکه‌های پیش خرید شده توسط 114 هزار و 463 نفر انجام شده که میانگین تعداد برای هر نفر 67 سکه محاسبه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی