عصر بازار

مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن اعلام کرد:

رشد ۵۰ درصدی مراجعه تلفنی به بانک مسکن در پی مصوبات تسهیلاتی جدید

عصر اعتبار- در نیمه اول اردیبهشت ماه شمار تماس‌های شهروندان با سامانه تلفنی مرکز ارتباط با مشتریان این بانک، تحت تاثیر مصوبات جدید درباره تسهیلات مسکن، با رشد ۵۰ درصدی روبرو شد.

رشد ۵۰ درصدی مراجعه تلفنی به بانک مسکن در پی مصوبات تسهیلاتی جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن که همه روزه از ساعت 7:30 تا 16 و پنج شنبه‌ها از ساعت 7:30 تا 13 آماده پاسخگویی و دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان از سراسر مناطق شهری و روستایی کشور هستند، در هفته گذشته عمدتا به پرسش‌های شهروندان درباره سقف تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن پاسخ دادند. از آنجا که ابتدای اردیبهشت ماه موضوع تمدید مجوز پرداخت 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده به خریداران مسکن که از تسهیلات انفرادی از محل اوراق مسکن استفاده می‌کنند و نیز 20 میلیون تومان به زوجینی که تسهیلات 100 میلیون تومانی اوراق دریافت می‌کنند، تا پایان فصل بهار اعلام شد، عمده سوالات شهروندان در تماس با «call center» بانک مسکن در دو هفته ابتدایی اردیبهشت به کسب اطلاعات در این رابطه، شرایط پرداخت، سود و اقساط این تسهیلات اختصاص داشته است.

    در نیمه اول اردیبهشت ماه مجموعا 8 هزار و 942 تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن برقرار شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 50 درصد افزایش یافته است. سال گذشته در نیمه اول ماه میانی بهار 5 هزار و 974 تماس با این مرکز برقرار شده بود.

    رتبه دوم پر تعداد‌ترین پرسش مردم در تماس با call center در این مدت، به کسب اطلاعات درباره سیاست‌های اعتباری سال 97 اختصاص داشته است. از آنجا که هر سال در اردیبهشت‌ماه سیاست‌های اعتباری از سوی بانک اعلام و تکلیف سقف و سود انواع تسهیلات و سپرده‌ها مشخص می‌شود، مشتریان بانک مسکن در دو هفته گذشته سوالات بسیاری در این رابطه مطرح کردند. البته سیاست‌های اعتباری کلان شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی برای سال جاری هنوز ابلاغ نشده اما بانک مسکن در ابتدای امسال، بسته اعتباری مربوط به سال 97 در حوزه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان را به کلیه شعب بانک ابلاغ کرد.

    به گزارش هیبنا،‌ رتبه سوم پر تعدادترین پرسش در نیمه اول اردیبهشت نیز به مساله کاهش نرخ سود صندوق پس انداز مسکن یکم اختصاص دارد. در هفته دوم اردیبهشت تماس‌های بسیاری در این رابطه دریافت شد و اغلب مشتریان به دنبال کسب اطلاع از تاثیر کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق یکم از 8 به 6 درصد در بافت فرسوده و از 9.5 به 8 درصد در سایر مناطق شهری برای اطلاع از مبلغ اقساط ماهانه بودند. بخشی از پرسش‌ها نیز به زمان اجرای این مصوبه اختصاص داشت که به آنها اعلام شد، فرایند ابلاغ مصوبه مذکور به بانک مسکن و سپس ابلاغ به تمام شعب بانک قدری به طول می‌انجامد.
    طی 14 روز نخست اردیبهشت ماه 283 پیام الکترونیکی و 333 پیام صوتی نیز دریافت و از سوی کارشناسان دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن بررسی شد. لازم به ذکر است با توجه به توقف فعالیت کانال بانک مسکن در تلگرام و راه‌اندازی کانال جدید در شبکه اجتماعی سروش، قابلیت پاسخگویی به پیام‌های احتمالی ارسال شده به کانال تلگرام وجود نداشته است.
    به گزارش هیبنا، شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز می‌توانند با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز می‌توانند ‌با شماره 02161088 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی