عصر بازار

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

۳۰۰ هزار معلم در ۳ سال آینده بازنشسته می‌شوند

عصر اعتبار- قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۰۰ هزار معلم طی ۳ سال آینده بازنشسته می‌شوند بنابراین باید تمرکز کار بر روی معلم و مدرسه باشد.

۳۰۰ هزار معلم در ۳ سال آینده بازنشسته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، غلامرضا کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در وزارت آموزش و پرورش مطرح است، این است که فرایند توجه به مدرسه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته شود، اظهار داشت: پیرامون اهمیت جایگاه معلمان نیازی به تبیین و توضیح نیست و همگان به نقش و رسالت معلمان آگاه هستند.

    وی افزود: شغل معلمان با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و تنها قشری که از فعالیت خود لذت می‌برد و سال‌ها بعد وقتی که شاگردان خود را موفق و در جایگاه بالا می‌بیند قلبأ خوشحال می‌شود ، معلم است چرا که برای رشد دیگران تلاش می‌کند و عمر خود را وقف آموزش و تربیت دانش آموزان می‌کند.

    قائم مقام وزیر آموزش و پرورش دامه داد: به دلیل تحولات جدید و ظهور تکنولوژی‌های نوین، بسیاری از ارزش‌ها در جامعه جا به جا شده است اما معلمان با وجود  تهدیدهایی که در جامعه شکل گرفته همچنان مورد اعتماد هستند.

    وی بیان کرد: اعتماد اجتماعی مردم به نهادها کاهش پیدا کرده است و بیشترین اعتماد را به قشر معلمان دارند که این جایگاه واجد ارزش و احترام است.

    کمبود 80 هزار معلم در کشور

    کریمی گفت: وضعیت دستمزد معلمان از جمله تهدیدهایی است که برای معلمان وجود دارد به طوری که در همه کشورهای دنیا بین 12 تا 20 درصد بودجه عمومی کشور به امر آموزش اختصاص پیدا می کند اما در ایران امکان افزایش چشمگیر در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

    وی با بیان ایکه ما باید نگاه جدیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم چرا که ابزارها و روش ها متحول شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 هزار معلم در کشور کم داریم و بیش از 300 هزار معلم طی 3 سال آینده بازنشسته می‌شوند بنابراین باید تمرکز کار بر روی معلم و مدرسه باشد.

    قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر جایگاه مدرسه را به صورت واقعی قرار دهیم، مدیر مدرسه رهبر آموزشی خواهد شد و در غیر این صورت اداره کردن کار در سال‌های آینده مشکل می‌شود.

    هویت علمی ما بدون معلم بی معنا است

    سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: هویت علمی ما بدون معلم بی معنا است و هر گاه معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند، مسیر تعالی و رشد در آن جامعه تحقق پیدا کرده است.

    محمد جواد احمدی افزود: در یکصد سال پیش ( 1297 ) در کشور ما دارالمعلمین راه‌اندازی شد به عبارت دیگر تربیت معلم امروز و سپس دارالفنون آغاز به کار کرد و با این پیشینه تاریخی باید گفت که هویت معلمان علاوه بر آنکه در آموزه‌های دینی وجود دارد، در تاریخ و میراث فرهنگی نیز صاحب اثر هستند.

    وی با بیان اینکه هویت علمی ما بدون معلم بی معنا است و هر گاه معلمان فعل توسعه را صرف کرده‌اند، مسیر تعالی و رشد در آن جامعه تحقق پیدا کرده است، اظهار داشت: در جهان معاصر، کشورهایی که راه توسعه را طی کرده‌اند، از آموزش و پرورش آغاز و سپس این مسیر را ادامه داده‌اند.

    موفقیت دانش آموزان اصفهانی در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی

    سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه صاحبنظران معتقدند کاری سخت‌تر از تعلیم و تربیت وجود ندارد و تربیت به معنای کندن چاه عمیق با یک نوک سوزن است، گفت: آنچه از متون آیات، روایات و همچنین توصیه ائمه به ما سفارش می‌شود، این است که ابزاری جز حوصله، صبوری، محبت، صمیمیت و حکومت دل بر دل راه دیگری وجود ندارد و معلمان نباید دغدغه‌ای جز سرنوشت دانش آموزان داشته باشند.

    وی با اعلام اینکه استان اصفهان رتبه اول المپیاد جهانی علمی فیزیک را به خود اختصاص داده است، افزود: استان اصفهان 8  رتبه اول کشوری در فعالیت‌های کیفیت بخشی در بستر آموزش، 28طلا در مسابقات لیگ علمی، بالاترین میانگین دروس نهایی و بسیاری مقام‌های برتر دیگر را به خود اختصاص داده است.

    احمدی ادامه داد: کسب 23 عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری دختران و پسران، مقام اول در مسابقات آسیایی توسط تیم فوتبال دانش آموزان ایران نیز مربوط به دانش آموزان اصفهان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی