عصر بازار

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها مطرح کرد:

درآمد ۶۰۰ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها از سال ۸۹ تاکنون

عصر اعتبار- رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها، گفت: از سال ۸۹ تاکنون سازمان هدفمندی یارانه ها بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

درآمد ۶۰۰ هزار میلیاردی هدفمندی یارانه‌ها از سال ۸۹ تاکنون
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی نژاد با اشاره به در جریان بودن تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها، گفت: تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها با توجه به ایردات نمایندگان به این سازمان درباره اینکه آیا منابع در محل مورد نظر هزینه می شود یا خیر، کلید خورد.

    رییس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها، با بیان اینکه براساس جمع بندی ها تخلفات غیر قانونی فراوانی در این سازمان صورت گرفته است، افزود: فعالیت های این سازمان در قالب آنچه که قانون گذار وضع کرده عملیاتی نشده است.
    دستگاه های تامین کننده منابع همانند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، گاز، آب و برق تمامی درآمدها را به سازمان واریز نکرده و پیش خودشان نگه داشته اند.

    تنها حدود 2 درصد یارانه به تولید اختصاص یافته است

    وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی امروز کشور تولید است، ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه ها تاکید شده بود که 30 درصد منابع هدفمندی باید به تولید اختصاص یابد که بررسی ها نشان می دهد که تنها حدود 2 درصد از 30 درصد به تولید اختصاص یافته است.

    کوچکی نژاد با بیان اینکه از سال 89 تاکنون سازمان هدفمندی یارانه ها بیش از 600 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، یادآور شد: از این رقم 30 درصد باید به صورت بلاعوض به حوزه تولید و 20 درصد برای جبران خدمات دولت و 50 درصد به عنوان یارانه نقدی اختصاص می یافت.

    آیا وزارت صنعت 2 درصد یارانه تولید را کامل بین تمامی دستگاه ها توزیع کرده است؟

    وی با تاکید بر اینکه دستگاه های تامین کننده منابع همانند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، گاز، آب و برق تمامی درآمدها را به سازمان واریز نکرده و نزد خود نگاه داشته اند، افزود: این شرکت ها تخلف کرده اند و از 600 هزار میلیارد تومان حدود 300 هزار میلیارد تومان را واریز کرده اند که 30 درصد از این منابع باید به بخش تولید اختصاص می یافت؛ اما تنها 2 درصد به تولید اختصاص یافته است.
    ابتدای خرداد ماه  گزارش تحقیق و تفحص به صحن کمیسیون اقتصادی ارسال می شود تا پس از بررسی به سرعت به صحن علنی مجلس و سپس به قوه قضاییه ارسال شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: این موضوع که آیا وزارت صنعت و معدن این 2 درصد را کامل بین تمامی دستگاه ها توزیع کرده و یا به شرکت های خاص و یا رانتی اختصاص داده یکی از موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، البته براساس برخی بررسی ها ظاهرا در یک استان تنها به یک شرکت خاص این یارانه اختصاص داده شده است.

    ابتدای خرداد ماه گزارش هیئت به صحن کمیسیون اقتصادی ارسال می شود

    وی اظهار داشت: براساس برخی بررسی ها به شرکتی که خودشان قصد خرید آن را داشته اند، 15 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده و بدهی شرکت را صفر کرده اند و سپس به صورت شخصی شرکت را خریداری کرده اند.

    رییس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها، با بیان اینکه هم اکنون هیئت در حال تنظیم گزارش تحقیق و تفحص است، تصریح کرد: ابتدای خرداد ماه این گزارش به صحن کمیسیون اقتصادی ارسال می شود تا گزارش در این کمیسیون بررسی شده و به سرعت به صحن علنی مجلس و سپس به قوه قضاییه ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو