عصر بازار

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد؛

مشارکت ۶۰هزار میلیارد ریالی خیران حوزه سلامت کشور طی سال‌های اخیر

عصر اعتبار- خمین- دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: طی سال های اخیر، خیران کشور در حوزه سلامت مشارکت مطلوبی داشته اند و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال به این بخش کمک کردند.

مشارکت ۶۰هزار میلیارد ریالی خیران حوزه سلامت کشور طی سال‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حسینعلی شهریاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه همایش مجمع خیران سلامت شهرستان خمین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خیران بسیاری در سراسر کشور وجود دارد که نیازمند شناسایی و مدیریت هستند، در همین راستا مجامع خیران سلامت تلاش می کنند تا خدمت گذار آنها باشند، کار خیر آنها را تسهیل کنند و در جهت رفع مشکلات خیران قدم بردارند.

    دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: بیش از 50 هزار پروژه حوزه سلامت در سراسر کشور وقف و یا توسط خیران احداث شده که رقم ارزشی این طرح ها بسیار زیاد و از دامنه حساب و کتاب خارج است.

    شهریاری با بیان اینکه بیش از 90 هزار خیر سلامت در کشور فعال هستند، ادامه داد: دو هزار سمن خیریه در حوزه درمان کشور وجود دارد که با مشارکت و فعالیت این سمن ها، تعداد خیران سلامت به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

    وی با اشاره به ضرورت کمک برای تامین هزینه های درمانی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی مجمع خیران سلامت کشور، پژوهش و تحقیق در زمینه پیشگیری از بیماری ها و ارتقای بهداشت است و تلاش می شود که بیماری اتفاق نیفتد چرا که به جای هزینه های درمان، با منابع مالی کمتری می توان پیشگیری از بیماری ها را دنبال کرد.

    دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: دولت نیز اقدامات مطلوبی در زمینه سلامت و حوزه درمان داشته، اما به دلیل وضعیت اقتصادی موجود، مشارکت خیران در راستای تحقق اهداف حوزه درمان و رسیدن به  سلامت پایدار در جامعه از اهمیت ویژه برخوردار است.

    شهریاری با اشاره به اینکه درآمد تجهیزاتی که توسط خیران برای بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خمین تامین شده، به خزانه دولت وارد می شود، اظهار داشت: با ساخت یک بیمارستان خیریه در این شهرستان می توان از درآمد این تجهیزات در زمینه بهداشت و درمان خود شهرستان استفاده کرد.

    وی بیان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه با توجه به اینکه شهرستان خمین دارای یک بیمارستان دولتی است، نمی تواند به بخش خیریه واگذار و مدیریت شود، بنابراین برای استفاده از درآمد تجهیزات و کمک های خیران در حوزه سلامت، می توان بیمارستان خیریه احداث کرد.

    دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: زادگاه امام راحل به برکت نام بنیان گذار انقلاب اسلامی و برکاتی که این انقلاب و نظام برای کشور دارد،  نیازمند این است که در بخش های مختلف و حوزه سلامت و درمان به صورت ویژه رشد و توسعه یابد که نقش خیران و دولتمردان در راستای تحقق این مهم بسیار مهم و برجسته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی