عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- در حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف‌تر از حد انتظار از نرخ تورم آمریکا و ارزش دلار اندکی کاهش یافته و تنش ها بین ایران و آمریکا موجب تقویت بازار طلا شده است، قیمت طلا امروز با افزایش مواجه بود.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، پس از آنکه آمارها نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه آوریل 0.2 درصد رشد داشته که کمتر از پیش‌بینی 0.3 درصدی تحلیلگران بوده، ارزش دلار از بالاترین رقم 4 ماه و نیم گذشته عقب نشینی کرده است.

    تضعیف ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می‌شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

    دیگر عامل تقویت قیمت طلا سرمایه گذاری های امن صورت گرفته در بازار طلا بوده که بعد از اقدام دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام صورت گرفته است.

    خروج آمریکا از برجام ریسک درگیری و جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است.

    متیو ترنر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما در طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش ارزش دلار بودیم، اما به دلیل تنش های سیاسی قیمت طلا به اندازه‌ای که فکر می‌کردیم کاهش نیافته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.48 درصد افزایش به 1318 دلار و 98 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.43 درصد افزایش داشت و به 1318 دلار و 70 سنت رسید.

    ترنر افزود، نوسانات دلار عامل اصلی تغییرات قیمت طلا بوده و من انتظار دارم قیمت فلز زرد در کوتاه مدت تحت فشار قرار گیرد و رشد ارزش دلار تداوم یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی