عصر بازار

یک کارشناس اقتصادی خبر داد:

در شرایط فعلی عرضه دلار مهم‌تر از نرخ آن است

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی درباره دلار ۸ هزار تومانی و تاثیر روانی لغو برجام گفت: در واقع این قیمت ارزش واقعی دلار نیست چراکه به دلیل افزایش تقاضا نرخ بالا به وجود آمده و در عمل معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

در شرایط فعلی عرضه دلار مهم‌تر از نرخ آن است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصاد آنلاین، ابوذر نجمی با تاکید بر این‌که هم‌زمان با خروج ترامپ و تمدید تحریم‌ها در فروش نقدی دچار مشکل می‌شویم، اظهار کرد: البته این امر به تصمیم کشورهای اروپایی، چین و روسیه بستگی دارد و آن زمان به‌طور محسوس تاثیر برجام در اقتصاد ما نمایان می‌شود.

    این کارشناس مسائل ارزی با اشاره به این‌که نظام بانکی ما به دلیل تحریم‌های گذشته از شرایط فعلی چندان متاثر نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نحوه تعامل و امتیازی که ایران از کشورهای اروپایی می‌تواند بگیرد و چگونگی مدیریت کشور در آن زمان در حال حاضر پرچالش ترین مسئله کشور است.

    او در ادامه تصریح کرد: عمده مشکلات ما داخلی است و علی رغم این‌که تا کنون چاره‌ای برای آن پیدا نشده، باید با احتیاط بیشتری عمل کنیم.

    نجمی درباره غیر واقعی بودن نرخ فعلی که ناشی از افزایش تقاضا شکل گرفته، توضیح داد: جهش قیمت دلار به دلیل جو روانی قابل تصور بود اما نکته اینجاست که با این نرخ هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

    وی با بیان این‌که مشکل فعلی بازار ارز، افزایش نرخ نیست، خاطرنشان کرد: کسانی که در سفارت‌های خارجی می‌خواهند درخواست خود را برای ویزا ثبت کنند برای تهیه حتی 100 یورو معطل مانده‌اند بنابراین در این شرایط عرضه مهم‌تر از نرخ است.

    این کارشناس اقتصادی تصمیم آمریکا درمورد تحریم‌ها را مهم‌تر از تصمیم سه شنبه شب دانست و گفت: در حال حاضر راهکاری برای کنترل وضعیت اقتصادی و نوسانات ارز وجود ندارد و بیشتر باید منتظر تصمیم ترامپ در تیر ماه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی