عصر بازار

کاهش ارزش پول ملی مالزی در پی بحران انتخاباتی

عصر اعتبار- سرمایه‌گذارانی که در کشورهای نوظهوری چون ترکیه و آرژانتین شاهد بی ثباتی بودند، اکنون با مورد مشابهی در مالزی مواجهند.

کاهش ارزش پول ملی مالزی در پی بحران انتخاباتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پس از آن که احزاب مخالف دولت به رهبری نخست وزیر سابق این کشور توانستند در انتخابات مجلس، نخست وزیر کنونی را شکست دهند، موسسه رتبه بندی "مودی" اعلام کرد این کشور در وضعیت نامشخصی به سر می برد. 

    روز گذشته رینگت- واحد پول این کشور- 3 درصد سقوط کرد که این مساله به نوبه خود باعث افزایش احتمال سنگین تر شدن بار بدهی این کشور می شود. 

    دولت برای کنترل بیشتر اوضاع تعطیلی ویژه پس از انتخابات اعلام کرد اما این کار هم نتوانست مانع از ریزش 6 درصدی سهام بورس مالزی و ثبت ضعیف ترین عملکرد آن در یک سال اخیر شود.

    با این حال کوتا هیرایاما- کارشناس اقتصادی ارشد موسسه " نیکو سکیوریتیز" معتقد است به زودی ثبات به این کشور باز خواهد گشت: مالزی کماکان می‌تواند از تراز مثبت حساب جاری خود بهره مند شود. انتظار می رود بازارهای مالزی به تدریج به مدار قبلی بازگردند چرا که سیاست‌های نخست وزیر آتی احتمالا کاملا متفاوت از سیاست‌های دولت کنونی نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی