عصر بازار

هزینه ٩٨ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٧

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: در سال ۹۷ بیش از ۹۸ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی به مخاطبان توسط تامین اجتماعی هزینه می شود .

هزینه ٩٨ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٧
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید تقی نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور خدمات بیمه ای و درمانی ارائه می دهد.

    وی اظهار داشت: در سال 97 بیش از 98 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی به مخاطبان توسط تامین اجتماعی هزینه می شود واین در حالی است که این سازمان از بودجه عمومی کشور دریافتی ندارد و منابع سازمان تامین اجتماعی عمدتا توسط بیمه شدگان تامین می شود و متکی به منابع نفتی و مالیاتی کشور نیست.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مستمری که این سازمان در سال 96 پرداخت کرده است ، برابر با نیمی از درآمد نفت است، گفت: مستمری پرداختی توسط سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم 105 درصد افزایش یافت در حالی که در سنوات قبل افزایش بسیار کمتری در این بخش انجام شده است.

    نوربخش افزود:در سال 97 نیز 19 و نیم درصد مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی افزایش می یابد.

    وی تصریح کرد: در دوره مدیریت فعلی در سازمان تامین اجتماعی قانونمداری، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی به عنوان برنامه های اساسی و محور فعالیت سازمان مطرح شده است.

    نوربخش در خصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: در این حوزه مجری قانون هستیم. قانون بر کلیه عوارض شهرداری ها تاکید دارد و ما بر انجام این قانون تاکید داریم.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی از تمامی ظرفیتها استفاده می شود .با افزایش تولید شرایط فعالیت تامین اجتماعی بهتر می شود و بر همین اساس قانون بخشودگی جرائم را اجرا کردیم و حتی حوزه خدمات نیز مشمول این قانون شده است.برای توسعه اشتغال نیز برای کارفرمایانی که نیروی کار جدید جذب کنند معافیتهایی ارائه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی