عصر بازار

آلمان بیش از یک پنجم تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را دارد

عصر اعتبار- تا پایان سال ۲۰۱۷ تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا ۱۵هزار و ۳۰۰ میلیارد یورو بوده است که بیش از نیمی از این میزان متعلق به ۳ کشور آلمان، انگلیس و فرانسه بوده است.

آلمان بیش از یک پنجم تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایسنا، تولید ناخالص داخلی آلمان در سال گذشته معادل 3300 میلیارد یورو بود و این کشور با در اختیار داشتن 21.5 درصد از کل تولیدات ناخالص این اتحادیه، بزرگ ترین اقتصاد اروپایی محسوب می شود هر چند که سهم این کشور به نسبت سال 2016 تقریبا 0.9 درصد کاهش داشته است.

    پس از آلمان، انگلیس با در اختیار داشتن 15.2 درصد کل تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در رده دوم قرار دارد و فرانسه با 14.9 درصد، سوم است. ایتالیا با 11.2 درصد، اسپانیا با 7.6 درصد و هلند با 4.8 درصد در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.

    همچنین 11 کشور نیز سهمی کمتر از یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا دارند که شامل مالت با 0.1 درصد، قبرس کمی بیش از 0.1 درصد، استونی و لتونی با 0.2 درصد، لیتوانی و اسلوونی و کرواسی با 0.3 درصد، بلغارستان کمی بیش از 0.3 درصد، لوکزامبورگ با 0.4 درصد، اسلواکی  و مجارستان با 0.6 درصد هستند.

    19 کشور عضو منطقه یورو، 11200 میلیارد یورو از تولید ناخالص داخلی را داشته اند که معادل 72.9 درصد از کل تولیدات اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی