عصر بازار

استقامت طولانی فلز زرد به صعود اونس انجامید؛

خیز طلا برای پرش از حصار دلار

عصر اعتبار- لز زرد در مقایسه با ارزهای مهم بین‌المللی مانند یورو و پوند از پایگاه محکم‌تری برخوردار است؛ چراکه ظرف چند هفته اخیر نه تنها طلا توانست بالای سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری قرار بگیرد، بلکه توانست برای مدت طولانی در سطح میانگین قیمت متحرک ۲۰۰ روزه نوسان کند. از طرفی، واکنش طلا به نوسانات بازار سهام نیز در بروز نگرش افزایشی موثر خواهد بود.

خیز طلا برای پرش از حصار دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، به‌طور‌کلی وقتی یک بازار در شرایط نوسانی باز هم از خود قدرت نشان می‌دهد، توجه به آن برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌شود. در انتهای مبادلات رسمی روز جمعه، طلا در بازار آتی آمریکا تا 1324 دلار نیز صعود کرده بود.

    به باور تحلیلگران بازار جهانی، روند کاهشی شاخص دلار به‌علاوه نگرانی‌های تورمی باعث افزایش قیمت متوسط طلا خواهد شد. البته رشد قیمت بیشتر بنابر رویکرد انقباضی فدرال رزرو چندان میسر به‌نظر نمی‌رسد. اگر نرخ تورم افزایش چشمگیری داشته باشد، این سناریو که فدرال رزرو مجبور شود تا پایان سال جاری میلادی، 4 بار نرخ بهره را افزایش دهد، پررنگ‌تر خواهد شد؛ اما رفتار سیاست‌گذاران پولی با توجه به آخرین بیانیه‌های آنان سناریو دوم را نیز محتمل ساخته است. طبق این الگو، فدرال رزرو بیش از آنکه برای رشد نرخ بهره عجول باشد، منتظر تقویت بیشتر نرخ تورم خواهد ماند. با این حال، نشست آتی فدرال رزرو با احتمال زیادی رشد نرخ بهره هدف را از 75/ 1 درصد به 2 درصد ثبت خواهد کرد. در این شرایط، اونس تحت فشار قرار خواهد گرفت؛ اما نه به اندازه فشاری که در طول هفته‌های اخیر متحمل شد!
    امیدواری سرمایه‌گذاران به فلز زرد

    تازه‌ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد. تحلیلگران اقتصادی وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در نظرسنجی این هفته پیش‌بینی کردند که قیمت جهانی طلا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت. براساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی، حفظ سطح حمایتی 1300 دلاری پس از افت اخیر قیمت طلا یک تاثیر روانی مهم بر بازارهای جهانی خواهد گذاشت. طلا توانست وضعیت خود را بالاتر از سطح حساس و روانی 1300 دلاری حفظ کند و تحت فشار شدید شاخص دلار آمریکا تسلیم نشد. این مساله امیدواری‌ها را نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا در کوتاه‌مدت بیشتر کرده است. در نظرسنجی این هفته 19 کارشناس اقتصادی وال‌استریت شرکت کرده‌اند که از این تعداد 15 نفر معادل 78 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند. دو نفر معادل 11 درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و دو نفر دیگر اعلام کردند قیمت طلا تغییر خاصی در هفته پیش رو نمی‌کند. در نظرسنجی آنلاین از خرده‌فروشان مین‌استریت 2491 نفر شرکت کردند که از این تعداد 2207 نفر معادل 89 درصد به افزایش قیمت فلز زرد رای داده‌اند. 185 نفر معادل 7 درصد اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 99 نفر معادل 4 درصد نیز تاکید داشتند قیمت طلا تغییر محسوسی را تجربه نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی