عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:

بار مالی ۹۰۰ میلیاردی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای "بیمه سلامت"

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به بار مالی ۹۰۰ میلیارد تومانی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای سازمان بیمه سلامت، گفت: حتی تخصیص ۱۱۰ درصدی اعتبارات بیمه سلامت هم به عنوان بخشی از تامین کسری بودجه این سازمان مطرح می‌شود و بنابراین باید منابع دیگری برای تامین بار مالی تعرفه‌ها لحاظ شود.

بار مالی ۹۰۰ میلیاردی ناشی از افزایش تعرفه‌ها برای "بیمه سلامت"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی درباره چگونگی تامین منابع مالی ناشی از افزایش پنج درصدی تعرفه‌های پزشکی سال 97، گفت: باید توجه کرد کسی نمی‌تواند با اصل افزایش تعرفه‌ها مخالفت کند؛ چراکه طبیعی است با افزایش نرخ تورم و هزینه مربوط به کارمند، کارگر و ساختمان، تعرفه‌های پزشمی هم از همین موارد تاثیر گرفته و بر همین اساس استخراج می‌شود.

    وی با بیان اینکه افزایش سالانه تعرفه‌های پزشکی حق مسلمی است که ما هم به عنوان سازمان بیمه‌گر با آن موافقیم، افزود:  آنچه که گاهی اوقات ما را نگران می‌کند، بحث تامین منابع مالی لازم به دنبال افزایش تعرفه‌ها است. در گذشته این موضوع یک نگرانی علمی و اقتصادی بود، اما اکنون نوعی نگرانی قانونی هم محسوب می‌شود.

    موهبتی ادامه داد: در گذشته اعلام می‌کردیم که اگر منابع لازم برای افزایش تعرفه‌های را تامین نکنیم، به ورشکستگی نزدیک شده و بدهی‌هایمان بیشتر می‌شود، اما امروز بحث‌مان این است که در بند "ت" ماده هفت قانون برنامه ششم به صراحت اعلام شده که هر تصویب‌نامه‌ای از سوی هر مرجعی مصوب ‌شود، باید حتما بار مالی‌اش هم دیده شود. در غیر اینصورت تصویب و اجرای آن تصرف غیرقانونی در اموال دولتی محسوب می‌شود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه البته اعلام کردند که بار مالی افزایش تعرفه‌های پزشکی دیده شده، اما هنوز به شکل نشان‌دار به ما ابلاغ نشده است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر محل این منابع مشخص شود. باید توجه کرد که بار مالی ناشی از افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال جدید برای سازمان بیمه سلامت 900 میلیارد تومان است و امیدواریم با توجه به قولی که داده‌اند، هر چه زودتر منابع آن تامین شود.

    موهبتی ادامه داد: در عین حال در ابتدا بحثی تحت عنوان تامین منابع لازم برای افزایش تعرفه‌ها از طریق صرفه‌جویی مطرح شد، اما صرفه‌جویی درباره سازمان بیمه سلامت معنا ندارد؛ چراکه اگر سازمان بیمه سللامت صرفه‌جویی کند باید کسری 7000 میلیاردی خود را تامین کند. بنابراین باید برای کسری بودجه سازمان بیمه سلامت به سمت صرفه‌جویی رویم. حتی تخصیص 110 درصدی اعتبارات هم به عنوان بخشی از تامین کسری بودجه سازمان بیمه سلامت مطرح شده است. بنابراین باید منابع دیگری دیده شود که ظاهرا اینگونه است.

    وی تاکید کرد: البته هنوز چیزی درباره این منابع به ما اعلام نکردند و ما هم از سازمان برنامه و بودجه درخواست می‌کنیم که حتما برای اجرای درست و بحق این مصوبه اعلام کنند که منابع مورد نیاز از چه محلی است تا ما بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانیم ارائه خدمت را ادامه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو