عصر بازار

تحلیلگران اعلام کردند:

یک سورپرایز بزرگ برای افزایش قیمت طلا لازم است

عصر اعتبار- تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری "اس آی ای" بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار در هر اونس تثبیت شده است.

یک سورپرایز بزرگ برای افزایش قیمت طلا لازم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر،تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری "اس آی ای" تاکید کردند: قیمت طلا در شرایط فعلی در محدوده 1300 تا 1360 دلاری گرفتار شده است و برای تغییر این روند ، بازار طلا نیازمند یک سورپرایز بزرگ است تا بتواند قیمت این فلز گرانبها را از محدوده فعلی خارج کند.

    بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی از درجا زدن قیمت طلا در محدوده 1300 تا 1360 دلاری خسته شده اند و به نظر می رسد تنها یک سورپرایز بزرگ قدرت کافی را برای تغییر دادن این روند خواهد داشت.

    به اعتقاد کارشناسان این موسسه سرمایه گذاری تحولات مربوط به ایران و کره شمالی به تنهایی قادر نخواهد بود تا روند کنونی قیمت طلا را تغییر دهد. ریسک های سیاسی مربوط به ایران و کره شمالی به اندازه کافی قدرت ندارد تا مسیر قیمت طلا را به طور چشمگیری تغییر دهد.

    به نظر می رسد یکی از مهمترین عواملی که می تواند تاثیر مهمی بر بازار طلا داشته باشد، اصلاح و کاهش ارزش سهام در بازارهای بین المللی خواهد بود. علاوه بر این، نوسانات شدید ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز عوامل مهم دیگر به شمار می روند.بی شک تحولات خاورمیانه به خصوص تصمیم آمریکا برای لغو توافق هسته ای ایران نیز در تعیین قیمت طلا بی تاثیر نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی