عصر بازار

سخنگوی دولت اعلام کرد:

دولت از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا عقب نشینی نمی‌کند

عصر اعتبار- سخنگوی دولت تاکید کرد که دولت نسبت به تامین تمام کالاهای مورد نیاز کشور با ارز ۴۲۰۰ تومان عقب نشینی نکرده و آن را ادامه می دهد.

دولت از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا عقب نشینی نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارداشت: دولت تحت هیچ شرایطی این سامانه و نظام دقیق واردات و صادرات را ترک نمی کند و نسبت به تامین تمام موارد مورد نیاز کشور با ارز 4200 تومان با برابری ریال نه تنها عقب نشینی نمی کند بلکه آن را ادامه می دهد.

    وی با هشدار به کسبه مبنی بر اینکه اگر فردی کالاها را از انبار بیرون نیاورد مرتکب خلاف شده است، تصریح کرد: هرچه در انبارها وجود دارد باید در بازار عرضه شود. سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت ذخایر قابل توجهی از کالاهای اساسی و نیاز های ضروری کشور را بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی ذخیره کرده و به حد کفایت کالا در انبارها موجود است.

    نوبخت تصریح کرد: اگر فردی با انگیزه تغییر شرایط کالا عرضه نکند کار نادرستی انجام داده است. معاون رییس جمهور ادامه داد: ما به کسبه اعتماد داریم و هیچ کس به خود اجازه ندهد که به امید اتفاقات آینده نسبت به احتکار اموال اقدام کند.

    وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی بیش از 5 میلیارد دلار تا هفته گذشته ثبت سفارش شده است، افزود: در خصوص تامین کالا تقریبا مشکلی نداریم. بخشی از نیازها که در بازار غیررسمی تامین می شود جزیی است و مبنای اقتصاد کشورمان نیست. هفته گذشته 33 مورد دیگر هم به لیست دریافت تامین ارز 4200 تومانی اضافه شد.

    سخنگوی دولت افزود: در سال 92 اتهام واهی از سوی رژیم اشغالگر در خصوص ایران مطرح شد و این اتهام به شورای امنیت ارجاع و قطعنامه ای علیه ایران صادر شد و در فصل هفتم قرار گرفتیم و پتروشیمی، نفت، کشتیرانی و بانک مرکزی در تحریم قرار گرفت. در این شرایط چه انتظاری از دولتی که با اعتماد مردم انتخاب شد وجود دارد؟ ما ثابت کردیم فعالیت هسته ای مان نظامی نبود و بر این اساس تحریم ها رفع شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی