عصر بازار

۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستائیان اختصاص می یابد

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، امسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار روستائیان قرار می دهد.

۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستائیان اختصاص می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدابوالفضل رضوی روز سه شنبه در نخستین گردهمایی ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و سرمایه های بانکی با کارمزد 4 درصد به روستاها و عشایر مرزنشین و با کارمزد 6 درصد به روستائیان و عشایر ساکن سایر نقاط کشور پرداخت می شود.
    وی مدت بازپرداخت این تسهیلات را تا سقف سه سال با 6 ماه تنفس اعلام کرد و افزود: سندهای روستایی از جمله ملکی، مسکونی و سفته به عنوان ضمانت پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: همچنین هم افزایی بین دستگاه های اجرایی صورت گرفته تا از طریق بانک های سینا و پارسیان نیز 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هشت درصد در اختیار روستائیان قرار داده شود.
    رضوی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص این تسهیلات، در سال جاری نزدیک به 320 هزار شغل پایدار در روستاهای کشور ایجاد شود.
    وی گفت: اگر مسئولان استانی تا پایان خرداد اقدام به امضای توافق نامه با بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی کنند، تا پایان تیر در مجموع بیش از 50 درصد از این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: این تسهیلات برای تمام طرح های منجر به شغل پایدار در روستاها از جمله در زمینه های گردشگری، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی، زنبورداری و معدن قابل پرداخت است.
    وی بیان کرد: در کشور، اعتقادی به سرمایه گذاری های دولتی وجود ندارد، چرا که دولت به عنوان مجموعه ای خدمتگزار تنها با چابک سازی می تواند موفق عمل کند در حالی که روستائیان و عشایر با اراده، خودباوری، آموزش و خلاقیت می توانند ثروت کشور را به چند برابر برسانند.
    رضوی افزود: تمرکز بر مناطق بزرگ در نظام برنامه ریزی منجر به وارد آمدن آسیب هایی به مردم و کشور شده است که نشان می دهد در راه توسعه باید گام های بیشتر و بزرگتری برداشته شود.
    بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از جمعیت 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفری کشور افزون بر 20 میلیون و 730 هزار نفر(25.9درصد) در 62 هزار و 284 روستا ساکن هستند.
    نخستین گردهمایی توسعه و ترویج بوم گردی در روستاهای کاشان و آران و بیدگل با حضور جمعی از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران این شهرستان ها در باغ پرندگان کاشان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی