عصر بازار

قیمت طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با حدود ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۸۹ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، تقویت ارزش دلار و بالا رفتن میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز کاهش یابد و به نزدیکی پایین ترین رقم های ثبت شده در سال جاری میلادی برسد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حدود 0.1 درصد کاهش به 1289 دلار و 16 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به پایین ترین رقم از 27 دسامبر یعنی 1285 دلار و 41 سنت رسید. فلز زرد در مسیر ثبت بیشترین کاهش قیمت هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون قرار دارد.

    قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 0.1 درصد کاهش به 1288 دلار و 30 سنت رسید.

    به لطف رسیدن میزان سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم 7 سال اخیر، ارزش دلار امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی بالاترین رقم 5 ماه گذشته در نوسان بود.

    یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «رشد سوددهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا موجب افزایش ارزش دلار شده و این موجب تضعیف قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها شده است.»

    تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا هم موجب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می گردد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، چین در زمینه تجارت با آمریکا بسیار بد عمل کرده و در مورد موفقیت مذاکرات تجاری آمریکا و چین ابراز تردید کرده است.

    پس از آنکه کره شمالی تهدید کرد که نشست برنامه ریزی شده بین رهبر این کشور و دونالد ترامپ را بر هم بزند، رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد کیم جونگ اون را آرام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی