عصر بازار

روسیه:

بریکس مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است

عصر اعتبار- رئیس بخش بریکس در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: گروه بریکس (روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، هند و چین) مخالف تحریم های ضد ایرانی آمریکا است.

بریکس مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، میخاییل کالوگین رئیس بخش بریکس در وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت: کشورهای عضو با تحریم های یکجانبه آمریکا در مورد ایران مخالفت می کنند و این موضوع در نشست آینده بریکس که روز چهارم ماه ژوئن (14 خرداد ماه) در سطح وزیران در آفریقای جنوبی برگزار می شود، مطرح خواهد شد.

    مقام روس یادآوری کرد که همه اعضای گروه بریکس روابط توسعه یافته و گسترده با ایران دارند و به طور مستمر با مداخله خارجی در امور داخلی کشورها مخالفت می کنند و مخالف بکارگیری تحریم های یکجانبه غیرسازنده هستند.
    کالوگین تصریح کرد: ما از حق ملت ها برای گسترش روابط با کشورهای دلخواه خود حمایت می کنیم.
    ترامپ به تازگی با طرح اتهامات تکراری علیه ایران، اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج می شود و در آینده نیز تحریم هایی را علیه این کشور وضع خواهد کرد.
    بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.
    این گروه نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28 درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد؛ تولید ناخالص داخلی این گروه، 13.6 تریلیون دلار آمریکا است.
    اولین نشست بریکس 16 ژوئن سال 2009 (26 خرداد 1388) در یکاترینبورگ روسیه با حضور لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، دمیتری مدودیف، منموهن سینگ و هو جینتائو به عنوان نمایندگان کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین برگزار شد و در سال 2010 آفریقای جنوبی به این گروه پیوست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی