عصر بازار

انجمن صنعتی آلمان:

اقدامات ضدبرجامی ترامپ، اقتصاد اروپا را نابود می کند

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از انجمن صنعتی بی دی آی آلمان گزارش داد که راهبرد رئیس جمهوری آمریکابرعلیه توافق هسته ای ایران، به بهای اقتصاد و صنعت اروپا تمام می شود.

اقدامات ضدبرجامی ترامپ، اقتصاد اروپا را نابود می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، دیتر کمپ رئیس بی دی آی در بیانیه ای افزود: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده برای خروج از توافق هسته ای ایران، بی ثباتی و بلاتکلیفی حقوقی قابل توجهی برای شرکت های آلمانی ایجاد کرده است.

    وی افزود: طرح های کمیسیون اروپا برای فعالسازی قانون ممنوعیت شرکت های اروپایی از اجرای تحریم های ایالات متحده علیه ایران نیز تاثیر قابل توجه و عمده ای بر شرکت های آلمانی فعال در ایالات متحده خواهد گذاشت.
    کمیسیون اروپا امروز در بیانیه ای مطبوعاتی که در تارنمای آن منتشر شد، از آغاز روند رسمی اعمال قانون انسداد علیه تحریم های آمریکا برضد ایران خبر داد.
    کمیسیون اروپا در این بیانیه اعلام کرد که روند ازسرگیری اجرای قانون انسداد را آغاز کرده تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت نماید.
    این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا اعلام کرده است که قصد دارد این تمهیدات را پیش از 15 مرداد و ازسرگیری اعمال تحریم های آمریکا، اجرایی نماید.
    ترامپ سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام هایی علیه ایران اعلام کرد که آمریکا در برجام نخواهدماند و تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش را علیه ایران بازخواهد گرداند که با مخالفت بسیاری از کشورها به ویژه دیگر طرف های امضا کننده برجام مواجه شد و اروپائیان تلاش های تازه ای را برای خنثی کردن تاثیر تحریم های آمریکا بر شرکت های اروپایی آغاز کرده اند. مقام های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان هفته جاری در جلسات متعدد بر حفظ برجام و حفاظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا تاکید کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی