عصر بازار

وزیر رفاه اعلام کرد:

ابلاغ احکام بازنشستگی زودرس برای ۳۰ هزار بیمه شده اجتماعی

عصر اعتبار- وزیر رفاه گفت: احکام بازنشستگی زودرس برای ۳۰ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آماده شده است که حق بیمه این افراد در ۸ سطح تعیین شده است.

ابلاغ احکام بازنشستگی زودرس برای ۳۰ هزار بیمه شده اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به  نقل از فارس، علی ربیعی در مورد آخرین وضعیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: یک میلیون و 650 هزار نفر بیمه شده در این صندوق داریم که در 4،3 سال اخیر روند افزایشی داشته است.

    وی در مورد عدم گرایش روستائیان و عشایر به این بیمه گفت: یکی از مشکلات این بیمه عدم آشنایی روستائیان با خدمات این بیمه است چرا که در این بیمه اجتماعی بجز خدمت درمانی آن سایر خدماتش با دیگر بیمه‌ها یکسان است.

    ربیعی افزود: ارزش دفترچه بیمه اجتماعی روستائیان را 4 برابر کرده‌ایم و این بیمه شدگان می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند.

    وزیر رفاه گفت: احکام بازنشستگی زودرس برای 40 هزار بیمه شده این صندوق در سال جدید آماده شده است.

    وی گفت: شرایط خوبی برای بیمه شدگان در نظر گرفته‌ایم تا آنها در 8 سطح، بتوانند حق بیمه‌های متفاوتی بپردازند بنابراین برای هر فردی توان مالی‌اش دیده شده است.

    وی گفت: این سطوح حق بیمه از 400 تا 900 هزار تومان است که دولت ماهانه 2 برابر آن را خودش می‌پردازد و از میان حداقل دستمزد، یک دوم برای این افراد تعیین شده است.

    وی گفت: هرکسی که در روستا زندگی می‌کند چون در حوزه مشاغل کشاورزی تعریف می‌شود مشمول این بیمه خواهد بود و بیمه شدگان بیمه بیکاری، مستمری بگیری، بازنشستگی، حوادث، فوت و از کارافتادگی را می‌گیرند و فقط در بحث درمان، بیمه سلامت خدمات درمانی برایشان تعریف کرده است.

    وزیر رفاه گفت: طرحی که در اشتغال روستایی و عشایر دنبال می‌کنیم به گونه‌ای است که 120 هزار شغل در روستاها ایجاد خواهیم کرد، با سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌های زیادی داریم همچنین برای کسانی که وام دریافت می‌کنند شرایطی ایجاد شده که بیمه اجتماعی هم بشوند در واقع می‌خواهیم مشاغل روستایی را با بیمه اجتماعی گره بزنیم.

    ربیعی گفت: با تدابیر انجام شده و کمک گرفتن از کارگزاری‌های بیمه‌، دهیاری‌ها و شورای روستاها منحنی بیمه روستایی رو به افزایش رفته است.

    وی گفت: سالمندی با فقر نباید توأم باشد در حالیکه در بعضی از روستاها اینچنین است و فقدان شغل پایدار باعث فقر شده است.

    وی گفت: در جلسه بعدی دولت لایه میانی نظام چندلایه تأمین اجتماعی در دستور کار قرار خواهد گرفت که در آن به بیمه اجتماعی فراگیر هم پرداخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی