عصر بازار

وزیر نیرو:

بانک سرمایه‌گذاری اروپا مشکلات تحریم‌های احتمالی سرمایه‌گذاران متوسط را پوشش می‌دهد

عصر اعتبار- وزیر نیرو گفت: در پاییز امسال کنفرانس سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران برگزار خواهد شد که این کنفرانس فرصتی برای گسترش همکاری‌ها و توسعه سرمایه‌گذاری‌های کشورهای اروپایی در ایران است.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا مشکلات تحریم‌های احتمالی سرمایه‌گذاران متوسط را پوشش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان شنبه 29 اردیبهشت در حاشیه دیدار با میگل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اروپا، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این کنفرانس فرصتی خواهد بود تا ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و جذب سرمایه‌گذاری را گسترش دهند، اظهار کرد: این مساله منجر خواهد شد تا نه‌تنها توقفی در کار به وجود نیاید بلکه برای سرمایه‌های کوچک و متوسط نیز امکان توسعه به وجود آید.

    وی با بیان این‌که بر اساس مذاکرات صورت گرفته با کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اتحادیه اروپا، سه مساله مطرح شد، گفت: نخست این‌که در جلسه چهارشنبه گذشته که با اتحادیه اروپا در صوفیه پایتخت بلغارستان داشتیم، به اتفاق آراء تصمیم بر آن شد تا همه اقدامات لازم برای ایفای تعهدات نسبت به ایران انجام شود. همان‌گونه که جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس تاییدیه سازمان انرژی اتمی به تعهدات خود عمل کرده است.

    وزیر نیرو ادامه داد: از جمله تصمیمات این است که بانک سرمایه‌گذاری اروپا، ریسک و مشکلات تحریم‌های احتمالی را برای سرمایه‌گذاران متوسط و کوچک به‌استثنای سرمایه‌گذاران بسیار بزرگ اروپا پوشش خواهد داد.

    وی افزود: این موضوع برای همه سرمایه‌گذارانی که در حوزه­ فعالیت وزارت نیرو از جمله در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها و آب و فاضلاب در ایران کار می‌کنند، تعیین‌کننده است.

    اردکانیان اظهار کرد: در جلسه‌ای که چهارشنبه گذشته با وزیر اقتصادی و انرژی آلمان فدرال داشتیم، مشخص شد اکنون 120 شرکت آلمانی در ایران فعالیت دارند و این تصمیم اتحادیه اروپا برای این شرکت‌ها تعیین‌کننده خواهد بود.

    در ادامه این مراسم میگل آریاس کانیته با اشاره به مذاکرات امروز خود با وزیر نفت، گفت: با توجه به تحریم‌های به‌وجود آمده، کمیسیون اروپا کمیته‌ای را تشکیل داده است تا بتواند موانع موجود در مقابل سرمایه‌گذاری در ایران را، برطرف کند. لذا تمایل داریم تا با انجام اقداماتی اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری را در ایران تسهیل کنیم.

    وی در پاسخ به پرسشی در مورد راهکارهای اروپا برای انتقال مبالغ نفت صادراتی ایران، اظهار کرد: بر اساس جلسه‌ای که با وزیر نفت ایران داشتیم، درخصوص انتقال پول نفت صادراتی ایران صحبت‌هایی صورت گرفت که با توجه به تحریم‌ها، اتحادیه اروپا سعی دارد مشکلات موجود در این زمینه را از سر راه بردارد.

    به گفته آریاس کانیته، هدف هیات اروپایی این است که تا حد امکان آثار تحریم‌ها را برای انتقال پول برطرف کند. البته باید به این مساله نیز توجه کرد که مساله انتقال پول تنها به موضوع انتقال ختم نمی‌شود چراکه مسائل دیگری را نیز در حاشیه خود دارد. لذا سعی آنها بر این است تا شرکت‌ها را متقاعد کنند که بازار ایران امن است و می‌توان با خیال راحت نه‌تنها در بخش نفت بلکه در دیگر بخش‌ها در این کشور سرمایه‌گذاری کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو