عصر بازار

تسهیلات جدید امارات برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

عصر اعتبار- کابینه امارات اعلام کرد تسهیلات ویژه جدیدی را برای سرمایه‌گذاران و نیروی ماهر کار خارجی در نظر گرفته است.

تسهیلات جدید امارات برای جذب سرمایه‌گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برخی از این تسهیلات شامل اعطای ویزای اقامتی بلندمدت 10 ساله و مالکیت 100 درصدی بر روی کسب و کارهایی است که سرمایه‌گذاران خارجی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سیستم جدید، هم راستا با سیاست های جدید امارات برای قرار گرفتن در جمع مقاصد برتر سرمایه‌گذاری و استعدادهای جهانی است.

    شیخ محمد بن راشد آل مکتوم- نخست وزیر امارات و حاکم دبی گفت: امارات خانه استعدادهای استثنائی و مقصد دائمی سرمایه گذاران بین المللی باقی خواهد ماند.

    هم چنین طبق تغییرات صورت گرفته، متخصصان پزشکی، علمی، محققان و دانشمندان حوزه‌های فنی می‌توانند ویزای 10 ساله این کشور را دریافت کنند. دانشجویان نیز از این پس می‌توانند برای ویزای تحصیلی 5 ساله و دانشجویان نخبه برای ویزای 10 ساله درخواست دهند.

    امارات که یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان نفت جهان محسوب می‌شود شاهد کاهش رشد اقتصادی خود در سال 2017 به دلیل کاهش درآمدهای نفتی بود. صندوق بین المللی پول رشد امارات را در سال 2017 معادل 0.5 درصد اعلام کرده بود که بسیار کمتر از رشد 3 درصدی این کشور در سال 2016 محسوب می شود.

    صندوق پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امارات در سال کنونی به 2 درصد برسد. این نهاد بین المللی مستقر در واشنگتن پیش تر از امارات خواسته بود دست به انجام اصلاحات اقتصادی و جذب سرمایه و نیروی انسانی خارجی زند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی