عصر بازار

با حضور مدیرعامل بانک مسکن و اعضای کمیسیون عمران مجلس در شهر جدید پرند:

تحویل ۲۳ هزار واحد مسکن مهر پرند تا پایان امسال

عصر اعتبار- به دنبال اجرای تعهدات بانک مسکن در قبال اعطای تسهیلات به سازندگان مسکن مهر، پایتخت مسکن مهر ایران قرار است تا پایان سال شاهد بهره‌برداری و تحویل ۲۳ هزار واحد مسکن مهر جدید باشد.

تحویل ۲۳ هزار واحد مسکن مهر پرند تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، شهر پرند به عنوان یکی از شهرهای اقماری و جدید در حاشیه غربی تهران از آنجا که میزبان بیشترین واحدهای مسکن مهر است و نزدیک به 100 هزار واحد در آنجا اجرا شده است، به عنوان پایتخت مسکن مهر ایران شناخته می‌شود. اگر چه این شهر در سال 87 شکل گرفته است اما از آنجا که اراضی این شهر جدید با تصمیم دولت‌های نهم و دهم به عنوان یکی از نقاط اصلی احداث مسکن مهر انتخاب شد، این شهر با یک مساله برنامه‌ریزی نشده ناشی از بارگذاری ناگهانی جمعیت روبرو شد که بر روند توسعه آن اثر منفی گذاشت.

    شهری که زیرساخت‌های آن به تدریج در حال آماده ‌سازی برای جمعیت‌پذیری 400 هزار نفری تا افق 1404 بود، با اجرای طرح مسکن مهر یک باره و ظرف مدت چند سال باید میزبان ساکنان 100 هزار واحد در حال ساخت مسکن مهر می‌شد و این در حالی است که کمبود خدمات زیربنایی نظیر شبکه‌های خدماتی آب، برق و گاز و همین‌ طور خدمات روبنایی نظیر مدرسه، بیمارستان، مسجد، بوستان و سرانه‌های تفریحی و تفرجی در آنجا عملا امکان سکونت جمعیت فراتر از ظرفیت‌های موجود در حال تکمیل وجود ندارد.

    مشکلات پرند با گذشت حدود یک‌دهه از شکل‌گیری هنوز باقی است و به همین خاطر رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این کمیسیون روز گذشته ضمن بازدید از این شهر جدید، در جریان مشکلات قرار گرفتند تا مقدمه حل آنها از طریق همراهی برای تامین اعتبارات لازم فراهم شود.

    آن‌گونه که مقامات محلی پرند اعلام کردند، بانک مسکن در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن مهر به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، اما در عین حال تکمیل خدمات زیربنایی شهر جدید پرند تنها در صورت تامین اعتبار میسر است.

    تنها در بخش خدمات زیربنایی در زمینه آب و فاضلاب، پرند به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که چنین اعتباری تاکنون در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان تهران قرار نگرفته است.

    از دیگر مشکلات زیرساختی پرند می‌توان به عدم روشنایی معابر و محوطه‌های باز در پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد که بعضا امنیت برخی نقاط این شهر را مخدوش کرده است. با توجه به اینکه 1400 هکتار از مجموع اراضی 3400 هکتاری شهر پرند، میزبان پروژه‌های مسکن مهر است، اهمیت و ضرورت رفع مشکل تامین روشنایی دوچندان است.

    در بخش خدمات روبنایی نیز کمبود مدرسه از مشکلات جدی پرند محسوب می‌شود. در حالی که پرند با جمعیت ساکن فعلی و حضور 13 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل، نیازمند دست‌کم 150 تا 200 واحد آموزشی است، تنها 26 واحد آموزشی فعال در این شهر وجود دارد. همچنین پرند نیازمند حداقل یک بیمارستان 1000 تختخوابی است در حالی که فقط 8 درمانگاه در این شهر فعالیت می‌کند و برنامه جدی از بابت تامین سرانه‌های درمانی از سوی وزارت بهداشت در این منطقه دنبال نمی‌شود.

    از دیگر مشکلات پرند که در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد، بحث ایمنی فضاهای ساخته و تکمیل شده در این شهر بود. تا کنون 66 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شده و این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی شرکت عمران شهر جدید پرند تا پایان امسال 23 هزار واحد مسکن مهر جدید نیز تحویل متقاضیان خواهد شد. به این ترتیب در پرند حدود بیش از 20 برج مسکونی با ارتفاع حداقل 12 طبقه وجود دارد که برای امدادرسانی نیازمند تامین تجهیزاتی همچون نردبان‌های بلند برای واحدهای آتش‌نشانی است، اما شهرداری پرند به دلیل عدم دسترسی به منابع درآمدی پایدار از تامین این تجهیزات ناتوان است و به این ترتیب، ایمنی به یک مساله جدی در پرند تبدیل شده است.
    به گزارش هیبنا، در جلسه روز گذشته نمایندگان مجلس، مقامات استانداری، رییس شرکت عمران شهرهای جدید، روسای دستگاه‌های خدمات‌رسان استان و مدیرعامل بانک مسکن، پس از مرور مشکلات موجود مقرر شد هماهنگی بین‌بخشی برای تکمیل هر چه زودتر خدمات زیربنایی واحدهای باقی‌مانده و نیمه‌تمام انجام شود و تمام دستگاه‌ها برنامه خود را منطبق با برنامه بهره‌برداری شرکت عمران شهر پرند تنظیم کنند. مجلسی‌ها همچنین برای تامین بودجه به منظور تکمیل متروی پرند نیز قول مساعد دادند تا پرند قابلیت تبدیل به یک کانون جمعیتی در مجموعه شهری تهران را پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو