عصر بازار

از «خودکفایی مددجویان کمیته امداد» تا «آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد» در اخبار این هفته بانک ملی ایران

عصر اعتبار- همراهی بانک ملی ایران با نظام بانکی برای فقرزدایی از کشور و خودکفایی ۱۷۵ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهم ترین اخبار این هفته در حوزه مسئولیت های اجتماعی بانک بود.

از «خودکفایی مددجویان کمیته امداد» تا «آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد» در اخبار این هفته بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، کمک چهار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

    جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت بانک ملی ایران برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، غلامرضا مرحبا معاون اداره کل روابط عمومی و علی همایی معاون صندوق پس انداز بانک در این مراسم به نمایندگی از مدیر عامل بانک ملی ایران، یک فقره چک چهار میلیارد ریالی به این امر خیر اهدا کردند.

    این جشن همزمان با چهارمین روز ماه مبارک رمضان با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و خیرین در تالار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

    گفتنی است مشارکت بانک ملی ایران در این امر خیر از محل سهم 5 درصد از 2 درصد بودجه قرعه کشی سی و هشتمین مرحله حساب های قرض الحسنه پس انداز این بانک صورت گرفته است.

    در این مراسم، کارکنان شعبه خیابان آیت الله طالقانی بانک ملی ایران با استقرار یک باجه، علاوه بر دریافت وجوه نقد و چک های خیرین، خدمات نوین بانک از جمله سامانه تولید رمز یک بار مصرف شصت و انجام امور بانکی در بستر پیام رسان بله را به حاضرین معرفی کردند.


    با افتتاح «حساب قرض الحسنه ویژه» بانک ملی ایران، شرایط تسهیلات دهی را شما مشخص کنید!

    بانک ها می توانند به نمایندگی از صاحبان حساب های قرض الحسنه، منابع آنها را در امور خیر و عام المنفعه هزینه کنند، اما آیا صاحب حساب قرض الحسنه می تواند برای هزینه کرد این منابع توسط بانک شرایط خاصی معین کند؟

    پاسخ به این سوال مثبت است و بانک ها برای رفع دغدغه چنین سپرده گذارانی، حساب قرض الحسنه ویژه را در نظر گرفته اند.

    بانک در این نوع حساب، وجوه سپرده شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را طبق نظر صاحب حساب و بر اساس شرایط قرارداد منعقد شده میان آن دو هزینه می کند. هزینه کرد منابع این سپرده ها به صورت قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی و مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه است.

    حداقل مبلغ برای افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه 10 میلیون ریال و حداقل مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه سه میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر پنج ساله است.

    بر اساس مقررات موجود، اعطای تسهیلات تا سقف یک و نیم میلیارد ریال از محل وجوه تودیع شده (وجوه اداره شده) از طریق سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه ویژه بخش خصوصی نزد بانک‌ها ممکن خواهد بود.

    دارنده حساب قرض‌الحسنه ویژه می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت، نوع و میزان وثایق مورد نظر خود را مشخص و از بانک بخواهد که در قبال اعطای قرض‌الحسنه از این حساب، وثایق مشخص شده را اخذ کند. در صورتی که نوع و میزان وثایق مورد نظر تعیین نشده باشد، اخذ وثیقه توسط بانک تابع ضوابط دستورالعمل اجرایی قرض‌الحسنه اعطایی بانک‌ها خواهد بود.

    بانک می‌تواند به موجب قرارداد عاملیت، پیگیری وصول اقساط قرض‌الحسنه‌های اعطایی و یا در صورت لزوم انجام اقدامات حقوقی مربوط را نیز به عهده گیرد. با این حال استرداد وجوه تودیع شده به حساب قرض‌الحسنه ویژه، منوط به بازپرداخت قرض‌الحسنه های اعطا شده بوده و از این بابت مسئولیتی متوجه بانک نخواهد بود.

    مبالغ وصولی توسط بانک بابت اقساط قرض‌الحسنه های اعطا شده، طبق نظر تودیع کننده وجوه دوباره قابل مصرف است. همه واحدهای بانک ملی ایران آماده افتتاح حساب قرض الحسنه ویژه و اعطای تسهیلات بر اساس مقررات این بخش هستند.


    تشریح سیاست های جدید ارزی بانک ملی ایران

    عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران در راستای همراهی با سیاست های جدید دولت و بانک مرکزی در بازار ارز، سیاست های ارزی جدید این بانک را تشریح کرد.

    غلامرضا پناهی در نشست خود در اداره کل خارجه بانک که با حضور روسا و معاونان ادارات بین الملل و معاونان و کارشناسان ارزی شعب بانک و با همکاری اداره کل مشارکتها و توسعه شبکه بین الملل برگزار شد، با بیان اینکه این بانک همواره نقش راهبری در اجرای سیاست های راهبردی دولت داشته است، گفت: سیاست یکسان سازی نرخ ارز از سوی دولت و بانک مرکزی در راستای کاهش تلاطمات بازار ارز اجرا شد و در روز نخست ابلاغ این دستورالعمل نیز سیاست فروش ارز مسافری در بانک ملی ایران عملیاتی شد. بر این اساس تاکنون  بیش از 73 هزار نفر ارز مسافرتی خود را از این بانک دریافت کرده اند.

    وی اضافه کرد: از زمان اجرای سیاست های جدید ارزی بیش از 600 میلیون یورو از طریق بانک مرکزی و نیز سامانه نیما خریداری شده و در اختیار واردکنندگان کالا و خدمات قرار گرفته است.

    پناهی افزود: طی یک سال و نیم اخیر و اجرای برجام، توانستیم بانک ملی ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و بخش بین الملل را احیا کنیم. در این مدت چهار میلیارد یورو از حجم گشایش ال سی و 30 میلیارد یورو از حجم نقل و انتقالات ارزی در بانک ملی ایران انجام شده است.

    این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تصریح کرد: همچنین سواپ ارزی با ترکیه نیز برای برقراری مبادلات تجاری میان دو کشور با حذف ارز واسطه ای عملیاتی شد که امیدواریم این سیاست در ارتباط با دیگر کشورهای همسایه به کار گرفته شود.

    وی از فعالان تجارت با کشور ترکیه درخواست کرد که با بهره مندی از مزایای این روش به توسعه تجارت خود بپردازند.

    معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران  ادامه داد: بر این اساس صادرکنندگان ایرانی با دریافت ال سی از بانک های ترکیه ای و ارایه اسناد، به قیمت بازار معادل ریالی کالای صادراتی خود را دریافت خواهند کرد. همچنین واردکنندگان از کشور ترکیه نیز حداکثر یک سال فرصت دارند نسبت به تامین معادل ریالی کالای وارداتی خود اقدام کنند.

    پناهی با بیان اینکه در مسیر تاریخی هر کشور نقاط عطفی وجود دارد اما کمتر به ملی شدن صنعت بانکداری اشاره می شود، گفت: نظام بانکی شاهرگ و بخش حیاتی اقتصاد هر کشوری است و اعتقاد دارم روز تاسیس بانک ملی ایران، روز ملی شدن صنعت بانکداری ایران است.

    وی با تاکید بر اینکه نگرش و نحوه مدیریت در نظام بانکی باید تغییر کند، ادامه داد: بانکداری در دنیای امروز جزو صنایع پیچیده محسوب می شود و باید بر مدیریت مبتنی بر ریسک استوار باشد.

    پناهی با تاکید بر اینکه بانکداری طبق قانون تجارت کشور یک فعالیت تجاری است و بانک بدون کسب سود و منفعت معنا و مفهومی ندارد، گفت: اگر سوددهی بانک ها ناشی از فعالیت مشروع فعالان اقتصادی باشد، نه تنها مذموم نیست بلکه نشان از سلامت اقتصاد دارد.

    معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک ها سود حاصل از فعالیت های خود را باید به سپرده گذاران بدهند، تصریح کرد: بانک تنها سهم حق الوکاله دارد و هر چه سود بیشتری کسب کند، همان میزان نیز به سپرده گذاران خود سود می پردازد بنابراین سوددهی بانک ها راه و نشانی برای سلامت اقتصاد است.

    همچنین در این همایش داوود کاتوزیان و سیاوش نقشینه دو تن از مدیران ارشد بازنشسته بخش بین الملل بانک حضور داشتند.

    داوود کاتوزیان از مدیران ارشد و بازنشسته بانک در این همایش گفت: جذب منابع به صورت نجومی و صرف منابع به صورت اصولی، سوددهی بانک را به همراه دارد و برای اجرای این مسیر باید مشتری مداری را سیاست محوری خود قرار دهیم.

    سیاوش نقشینه عضو اسبق هیات مدیره و از مدیران ارشد بازنشسته بانک در حوزه بین الملل که دارای سوابق بسیار ارزشمند در این حوزه در داخل و خارج از کشور می باشد، به عنوان سخنران مدعو در این همایش ضمن تشریح سیاست های ارزی کشور طی دوره 40 ساله، به توافق برجام اشاره کرد و گفت: برجام به معنای فرجام مشکلات نبود بلکه دروازه های حرکت رو به جلو را باز کرد و ما باید برای بهره مندی از این رخداد مهم، خود را به شکل مناسب با جامعه جهانی هماهنگ سازیم.

    وی با بیان اینکه تحریم های پولی و بانکی از بدترین نوع تحریم هاست، گفت: ایران در همه زمان ها به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است و از این رو یک شریک تجاری خوب و مطمئن در بازار جهانی محسوب می شود و بازیگران بانکی و تجاری به برقراری روابط با کشور علاقه مند هستند.

    نقشینه عنوان کرد: با توجه به اهمیت نظام بانکی به عنوان یکی از پایه های اقتصادی کشور، ضروری است تا رفع معضلات موجود در روابط بانکی ایران و نظام بین المللی به عنوان یکی از دغدغه های مهم سیاستگذاران باشد.

    وی اظهار کرد: ریسک اعتباری ایران که یکی از شاخص های مهم در تعاملات اقتصادی بین المللی است، طی سال گذشته از شش به پنج کاهش یافته است.

    نقشینه اظهار امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل های بالای اقتصادی ایران، این ریسک به عدد چهار کاهش یابد تا نقش مهمی در جذب منابع سرمایه گذاری داشته باشد.

    وی تصریح کرد: بانک ملی ایران باید خود را به یک واحد کنترل مقررات فعال تجهیز و آن را  در نمودار سازمانی لحاظ کند تا بانک های خارجی نیز از این امر مطلع شوند.

    نقشینه با تاکید بر اینکه بانک های مطرح اروپایی سالانه مبالغ هنگفتی را صرف تطبیق استانداردهای بین المللی مبارزه با جرایم مالی می کنند، ادامه داد: بانک باید زیرساخت های لازم را در ارتباط با موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم فراهم کند و در این زمینه آموزش مستمر واحدهای ستاد و صف در داخل و خارج از کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و گزارش های این بخش باید در آمار عملکرد سالانه ذکر شود.

    محسن امین زارع رییس اداره کل خارجه بانک نیز در این همایش با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: باید در بانک به طور کامل آماده باشیم تا در صورت تغییر شرایط، بتوانیم از این مقطع به خوبی گذر کنیم و کمترین ریسک به بانک تحمیل شود.

    وی اظهار کرد: در دوره ای تمامی روابط کارگزاری ما قطع شده بود اما پس از توافق برجام توانستیم با 50 بانک خارجی روابط کارگزاری برقرار کنیم. همچنان نیز این روابط برقرار است و امیدوارم با تلاش تیم دیپلماتیک کشور در توافق برجام شرایط به همین گونه باقی بماند.

    در پایان نیز امین زارع ضمن تشریح سیاست های جدید ارزی بانک، در پانلی به سوالات حاضران پاسخ داد.


    «تبریز 2018» بانک ملی ایران به اینستاگرام آمد

    بانک ملی ایران که پیش از این مشارکت فعال خود در برگزاری رویداد تبریز 2018 را عملیاتی نموده، در فضای مجازی نیز به این موضوع ورود کرده است.

    این بانک در راستای ایفای رسالت اجتماعی خود و با هدف برجسته تر شدن رویداد تبریز 2018 و معرفی ایران اسلامی، مسابقه اینستاگرامی تبریز 2018 را در دو بخش گردشگران داخلی و بین الملل برگزار می کند.

    در بخش بین الملل، گردشگرانی که از اقصی نقاط جهان در تبریز حضور خواهند داشت، عکسی از خود و یکی از نمادهای تبریز را در صفحه شخصی خود بارگذاری کرده و در مسابقه شرکت خواهند کرد.

    شرکت کنندگان باید صفحه رسمی بانک ملی ایران را در اینستاگرام به نشانی bankmelli1307 تگ کرده و از هشتگ های  #tabriz2018، #bankmelliiran  و  #bmitourismfestival استفاده کنند.

    در بخش داخلی نیز هر کدام از هموطنان عزیز می توانند عکسی از خود به همراه یکی از نمادهای تبریز را در صفحه شخصی خود درج کرده و پس از تگ کردن صفحه رسمی بانک ملی ایران در اینستاگرام، عکس را با هشتگ های #تبریز2018، #بانک_ملی_ایران و #جشنواره_گردشگری_بانک_ملی بارگذاری کنند.

    در تعداد عکس های بارگذاری شده محدودیتی وجود ندارد و عکس ها باید از تاریخ 20 اردیبهشت ماه تا 20 شهریورماه 1397 (از 10 مه تا 11 سپتامبر 2018) بارگذاری شوند. همچنین  شرکت کنندگان باید جزو فالوورهای صفحه رسمی بانک ملی ایران در اینستاگرام باشند.

    بانک ملی ایران در بخش بین الملل به پنج گردشگر 300 یورو و  در بخش داخلی به 18 شرکت کننده مبلغ پنج میلیون ریال به قید قرعه اهدا خواهد کرد.

    «سازمان همکاری اسلامی» از سال 2015 طرحی را با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی آغاز کرده و در همین راستا شهر «تبریز» به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است.


    اعلام اسامی برندگان مسابقه «نامه ای به معلم خوبم»

    نتایج مسابقه «نامه ای به معلم خوبم» کانون جوانه های بانک ملی ایران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم مشخص شد.

    کانون جوانه های این بانک به مناسبت گرامیداشت هفته معلم مسابقه ای را برای اعضای خود برگزار کرد که در این مسابقه کاربران 7 تا 18 سال تا پایان روز 12 اردیبهشت ماه فرصت داشتند برای معلم خود نامه نوشته و به ایمیل کانون ارسال کنند.

    با توجه به استقبال چشمگیر از این مسابقه، هیات داروان آثار ارسالی را بر اساس سه ویژگی رعایت نکات نگارشی (متناسب با سن نویسنده)، نو بودن ایده و بیان احساسات ارزیابی کرده و در نهایت 12 نامه به عنوان آثار برتر انتخاب شدند که به حساب آرزوی هر یک مبلغ دو میلیون ریال واریز خواهد شد.

    برای اطلاع از سایر جشنواره های کانون جوانه های بانک ملی ایران می توانید به آدرس kids.bmi.ir مراجعه کنید.


    شعب بانک ملی ایران چهره عوض می کنند

    در راستای بهسازی وضعیت ظاهری شعب بانک ملی ایران، شعب این بانک تا حد امکان به صورت چهره به چهره میان متصدیان امور بانکی با مشتریان چیدمان خواهد شد.

    این روند به جز در شعبی مانند شعبه مرکزی که قدمت فراوانی دارند و امکان تغییر ترکیب آنها نیست، عملیاتی خواهد شد.

    برند بوک بانک ملی ایران در دست تدوین بوده و به زودی عملیاتی خواهد شد و بر اساس آن تغییرات قابل توجهی در چیدمان شعب، شکل تابلوها و نحوه ارتباط گیری با مشتریان ایجاد می شود.

    بانک ملی ایران با داشتن بیش از 3400 شعبه و واحد در داخل کشور، بزرگترین شبکه ارائه خدمات بانکی کشور را در اختیار دارد.


    برگزاری نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل بانک ملی ایران

    وزیر آموزش و پرورش با مدیر عامل بانک ملی ایران نشستی مشترک برگزار کردند.

    سید محمد بطحایی در این دیدار اظهار امیدواری کرد اقدامات بانک ملی ایران در حوزه خدمات آموزشی و نیز ارائه تسهیلات به کارکنان آموزش و پرورش بیش از پیش توسعه یابد.

    دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های گسترده میان بانک ملی ایران و وزارت آموزش و پرورش، ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم را یکی از مهمترین محورهای عمل به مسئولیت های اجتماعی این بانک خواند.

    وی افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در ساختن آینده کشور دارد و از این رو بانک ملی ایران در همکاری با این نهاد تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

    در این دیدار مسعود خاتونی عضو هیات مدیره، سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی و حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد نیز حضور داشتند.


    بازدید سفیر لبنان از موزه بانک ملی ایران

    حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران میهمان موزه بانک ملی ایران بود و از آثار، اشیاء و بخش های مختلف این موزه دیدن کرد.

    برات کریمی عضو هیات مدیره بانک نیز در جریان این بازدید، تاریخچه تاسیس بانک ملی ایران را شرح داد.

    همچنین قرار شد تا سفیر لبنان کوچکترین واحد پول این کشور را برای نمایش در مجموعه اسکناس های کشورهای مختلف به موزه اهدا کند.

    برگزاری نمایشگاه مشترک بین ایران و لبنان درباره فرهنگ مشترک و تعاملات فی ما بین نیز از جمله موضوعات طرح شده در این بازدید بود.

    گفتنی است، موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه نیز مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گفت.

    در این روز موزه ها میزبان علاقه مندان به تاریخ بودند و درب موزه بانک ملی ایران نیز به همین مناسبت به روی دوستداران تاریخ باز بود. تعداد بازدیدکنندگان از موزه بانک ملی ایران در روز جهانی موزه بیش از هزار نفر برآورد شده است. بازدیدکنندگان در این موزه از نزدیک با تاریخ بانک ملی ایران، سیر تحول بانک و پول، اشیای قیمتی موجود و ... آشنا شدند.

    موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی رو به روی سفارت آلمان واقع بوده و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

    علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 الی 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.


    تقدیر از عملکرد بانک ملی ایران برای ایجاد شفافیت در معاملات دولتی

    رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از عملکرد بانک ملی ایران در ایجاد شفافیت و توسعه عدالت اجتماعی در معاملات دولتی تقدیر کرد.

    رمضانعلی صادق زاده رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و رییس و دبیر کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ضمن قدردانی از عملکرد این بانک به جهت حرکت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، از قرارگیری بانک ملی ایران در زمره 10 دستگاه برتر کشور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) خبر داد.

    در متن نامه صادق زاده به دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک همچنین بر پیشگامی بانک ملی ایران در فعالیت های شفاف مالی و معاملاتی تاکید شده است.


    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: ارائه خدمات ویژه به مشتریان از اولویت های بانک است

    برات کریمی، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران به همراه محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران ضمن حضور در شعبه فردوسی و بازدید از بخش های مختلف این شعبه با مسئولان و کارکنان آن صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و نحوه خدمات دهی به مشتریان شعبه قرار گرفت.

    برات کریمی در این دیدار با قدردانی از تلاش همکاران در دستیابی به اهداف عالیه بانک جایگاه شعبه فردوسی را در بین شعب دیگر بانک ویژه و موثر دانست و اظهارکرد: شعبه فردوسی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود می تواند جایگاهی برای نیروهای کارآمد و توانمند بانک باشد.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران افزود: توجه به فعالیت های ارزی و تامین ارز در شعب بانک زمینه ارتقاء خدمات به مشتریان و مراجعه کنندگان را افزایش می دهد و می‌تواند ابزاری برای تعامل و جذب مشتریان باشد که این موضوع به عنوان یک فرصت جهت سودآوری بیشتر باید مد نظر مسئولان شعب باشد.

    وی در این دیدار ضمن بررسی نحوه خدمت به مشتریان، توجه به وصول مطالبات معوق و انجام بهینه خدمات به مشتریان را عامل مهمی در راستای توسعه، رشد و سودآوری بانک دانست.

    کریمی تاکید کرد: کارکنان شعب بانک باید با حفظ آراستگی و احترام و ارائه اطلاعات جامع و دقیق، از مشتریان استقبال کنند تا آنها نسبت به بانک وفادار بماند.


    انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برگزیده کشور

    انتخاب موزه بانک ملی ایران به عنوان موزه برگزیده کشور موزه بانک ملی ایران در میان موزه های دولتی به عنوان موزه برگزیده سال 96 از سوی کمیته ملی موزه های ایران انتخاب شد.

    هیات داوران یازدهمین آیین داوری موزه برتر، موزه بانک ملی ایران را به جهت اقدامات انجام شده در شاخص های «کودک و نوجوان»، «اعمال استانداردهای فنی» و «توسعه فیزیکی »در سال 1396 به عنوان موزه برگزیده در میان موزه های دولتی کشور انتخاب کرد.

    کسب این رتبه با توجه به گذشت کمتر از یک سال از افتتاح رسمی این موزه، برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات بانک ملی ایران محسوب می شود.

    در این مراسم که همزمان با نکوداشت روز جهانی موزه در خانه هنرمندان تهران برگزار شد، از ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران نیز تجلیل شد.

    لازم به ذکر است، آیین انتخاب موزه های برتر سال با ارزیابی 12 شاخص مختلف و به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) برگزار می شود.

    موزه بانک ملی ایران در محل قدیم صندوق قرض الحسنه پس انداز این بانک، در خیابان فردوسی واقع بوده و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.

    علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.


    جایگاه برتر بانک ملی ایران در گزارش فروردین ماه شاپرک

    بانک ملی ایران در فروردین ماه امسال بیشترین تعداد کارت های بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک را صادر کرده است.

    بر اساس نخستین گزارش ماهانه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در سال جاری، بانک ملی ایران 21.96 درصد مجموع کارت های بانکی تراکنش دار در این شبکه را صادر کرده و در میان سایر بانک ها جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

    همچنین بیشترین کارت صادر شده برداشت تراکنش دار نیز مربوط به این بانک است.

    در مدت مذکور، بانک ملی ایران بیشترین سهم مبلغ گردش مالی شاپرکی از مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی بانک ها را هم کسب کرده است.

    از سویی این بانک با سهم 19.92 درصدی در جایگاه نخست تراکنش های صادر شده در شبکه شاپرک قرار گرفت.

    سهم بانک ملی ایران از مجموع تراکنش های صادر شده و تراکنش های پذیرش شده نیز در فروردین ماه امسال در شبکه شاپرک به ترتیب 16.45 درصد و 11.41 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو