عصر بازار

۱۵۰ ردیف متفرقه از لایحه بودجه امسال حذف شد

عصر اعتبار- نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه تغییرات اعمال شده بر لایحه بودجه امسال ۱۵۰ ردیف متفرقه حذف شد.

۱۵۰ ردیف متفرقه از لایحه بودجه امسال حذف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، داوود محمدی در نشست شورای برنامه ریزی استان قزوین، افزود: امسال در برنامه ریزی بودجه کشور تغییرات اساسی صورت گرفت که دولت نیز در این زمینه همکاری داشت.

    وی اضافه کرد: یکی از این تغییرات برنامه ریزی مبتنی بر عملکرد بود که هرچند کامل عملی نشده اما نتایج خوبی داشته است.

    نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: شفافیت در بودجه و حذف ردیف های متفرقه از اتفاقات دیگری بود که امسال رقم خورد و در نتیجه آن 150 ردیف از لایحه بودجه حذف شد.

    محمدی گفت: پرداخت بدهی های دولت هرساله مطرح می شد و اتفاق خاصی در این زمینه نمی افتاد ولی امسال پیش بینی پرداخت بخشی از بدهی های دولت از جمله به سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه گنجانده شد.

    وی افزود:همچنین فراهم آوردن زمینه لازم برای واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله دیگر اقدامات خوب نمایندگان مجلس در بودجه امسال بود که فرصت را برای بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی فراهم می سازد.

    نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: باید مدیرانی که در زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی اهتمام داشته اند در ارزیابی عملکرد مورد توجه قرار گرفته و نمره خوبی را در این زمینه دریافت کنند.

    محمدی گفت: امسال اعتبار خوبی برای اشتغال روستایی تعیین شده است و باید با انعکاس مشکلات این حوزه برای جذب تمامی اعتبارات در نظر گرفته شده اقدام شود.

    وی افزود: همچنین برای ازدواج جوانان و اشتغال در لایحه بودجه برنامه ریزی های خوبی صورت گرفت.

    محمدی ادامه داد: همچنین تعیین بودجه برای رفع فقر مطلق و توجه به سازمان های حمایتی مانند بهزیستی از گام های بزرگی بود که مجلس با تمامی تنگناها و مضایق مالی برداشت.

    محمدی افزود: طی جلسات متعدد موفق شدیم سهم دولت در پروژه انتقال آب از سد طالقان را از 10 درصد به 70 درصد افزایش دهیم که اتفاق بسیار خوبی بود.

    وی گفت:از مدیران شرکت آب منطقه ای می خواهیم که اعتبار 700 میلیاردی این پروژه را جذب کنند و در صورت نیاز از ظرفیت نمایندگان نیز بهره برداری کنند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در احداث بیمارستان 700 تختخوابی و طرح شتابگر ملی قدم های خوبی توسط نمایندگان استان برداشته شد و با تخصیص ردیف اجرایی کارهای نشدنی را شدنی کردیم.

    محمدی گفت: فاضلاب شهری،ساماندهی راه های روستایی، آبیاری تحت فشار،پوشش صدا و سیما و مترو هشتگرد به قزوین از اولویت های استان است که باید توجه بیشتری به آنها داشت.

    وی افزود:وضعیت برخی از دستگاه ها در جذب اعتبارات تاسف آور است و حتی اعتبارات قطره چکانی را نیز نمی توانند جذب کنند و این اصلا سزاوار نیست و باید در این حوزه شاهد تغییر رویه باشیم.

    *** مدیران کل بر عملکرد شهرستانها نظارت داشته باشند

    نماینده مردم شهرستان تاکستان نیز در این نشست گفت: مدیران اجرایی باید به ارائه خدمات در دستگاه های اجرایی شتاب داده و با انعکاس کمبودها برای رفع آنها اقدام کنند.

    بهمن طاهرخانی افزود: نمایندگان استان مشغله کاری بسیار زیادی داشته و فرصتی برای سرکشی از دستگاه های اجرایی ندارند و بهتر است مدیران با مراجعه حضوری، ما را از مشکلات و کمبودها آگاه سازند.

    وی افزود: مقام معظم رهبری در رهنمودهای اخیر خود بر خروج از ابر چالش ها در سایه همدلی و همگامی و هم اندیشی تاکید داشتند و امیدواریم با همراهی و همدلی دستگاه ها بتوانیم از چالش ها بیرون آمده و با ابرقدرت ها مقابله کنیم.

    طاهرخانی اضافه کرد: انتظار داریم مدیران کل بر عملکرد شهرستان ها نظارت داشته باشند تا بتوانیم پاسخگوی انتظارات مردم باشیم.

    طاهرخانی خاطر نشان کرد: فاضلاب شهرهای اسفرورین، ضیاء آباد و خرمدشت با مشکل مواجه است و امیدواریم توجه بیشتری به این مشکلات در بودجه ریزی استان صورت گیرد.

    **اعتبارات بودجه ای استان قزوین ضعیف است

    نماینده مردم شهرستان های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: قزوین از نظر اعتبارات بودجه ای، استانی ضعیف است و اگر هرسال اندکی به این اعتبارت افزوده می شد شرایط مان اکنون بهتر می شد.

    روح الله بابائی صالح افزود: بودجه امسال به صورت عملیاتی تعریف شده است که جذب آن نیازمند تلاش بیشتر دستگاه ها در کنار نمایندگان است.

    وی افزود: هر دستگاهی که مدیر آن تلاش داشته باشد و در این زمینه اقدام کند قطعا با همکاری نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات رو به رو خواهد شد.

    بابائی صالح گفت: با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته 70 میلیارد ریال برای فاضلاب شهرستان آوج و بوئین زهرا، 18 میلیارد ریال برای صداو سیما ، 20 میلیارد ریال برای دانشگاه فنی و مهندسی ، 10 میلیارد ریال برای آموزش و پرورش و 10 میلیارد ریال برای راه های روستایی سطح شهرستان جذب شد.

    **دستگاه ها برای جذب اعتبارات سال گذشته تا پایان شهریور ماه فرصت دارد

    دیگر نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با توجه به تغییرات اعمال شده در بودجه سال 97 نیاز است که مدیران اهتمام لازم را برای جذب اعتبارات تا بازه زمانی تعیین شده داشته باشند.

    سیده حمیده زرآبادی افزود: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد موضوع بسیار مهمی به شمار می رود که به اهتمام همه مدیران دستگاه ها برای جذب اعتبارات نیازمند است.

    وی افزود: با توجه به تغییر در سهم بودجه دولتی برای آبرسانی از سد طالقان لازم است که مدیران شرکت آب منطقه ای اهتمام لازم را برای جذب این رقم داشته باشند در غیراین صورت ممکن است این اعتبار توسط استان های دیگر جذب شود.

    زرآبادی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی منسجم و دریافت گزارش های پیوسته از میزان پیشرفت کار از مشکلات آتی در این طرح جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی