عصر بازار

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد:

هر سال ۲درصد به حقوق دهیاران افزوده می شود

عصر اعتبار- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: دهیاران با سابقه بیش از دو سال، علاوه حقوق پایه، به ازای هر سال سابقه خدمت در دهیاری، از افزایش سنواتی معادل ۲ درصد حقوق مبنای سال برخوردار خواهند شد.

هر سال ۲درصد به حقوق دهیاران افزوده می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا سعید‌رضا جندقیان افزود: دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.
    وی ادامه داد: به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران (شامل تمام‌وقت و پاره‌وقت) و ایجاد وحدت رویه در این‌ خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در 20 ماده و دو تبصره به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.
    جندقیان افزود: براساس ماده یک این دستورالعمل، حقوق مبنای دهیاران برای دهیاری‌های درجه یک تا 6 در بدو بکارگیری به میزان حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار در هر سال تعیین می‌شود که این رقم، برای دهیاران تمام‌وقت، در سال جاری روزانه 370هزار و 423ریال تعیین شده است و در صورتی که یک‌سال از خدمت دهیار گذشته‌ باشد، روزانه یک پایه به این مبلغ اضافه خواهد شد.
    وی، مصوبات شورای‌عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عائله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و تصریح کرد: کمک هزینه مسکن نیز بر اساس بخشنامه ابلاغی قابل پرداخت است.
    جندقیان گفت: به همه دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده شغل» بر اساس مدارک تحصیلی دهیاران تعلق خواهد گرفت که این رقم در مورد دهیاران با تحصیلات فوق دیپلم به میزان 5 درصد حقوق مبنا، با مدرک لیسانس 10 درصد و در مورد دهیاران با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر، به میزان 15 درصد حقوق مبنا خواهد بود.
    وی اضافه کرد: فوق‌العاده‌ای بر اساس درجه دهیاری‌، تحت عنوان «مزایای سرپرستی» پرداخت می‌شود که این رقم در دهیاری‌های با درجه یک و 2به میزان 10 درصد حقوق مبنا، در دهیاری‌های درجه سه و چهار20 درصد و در دهیاری‌های درجه پنج و شش به میزان 30 درصد حقوق مبنا تعیین شده است.
    معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به ماده (11) دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران،گفت: حسب شاخص‌های کارایی، به دهیاران واجد شرایط فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کار‌آیی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری پرداخت خواهد شد.
    جندقیان افزود: شاخص‌هایی که در این دستورالعمل برای پرداخت فوق‌العاده کارآیی پیش‌بینی شده، ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی است .
    در حال حاضر 36هزار و 165 دهیاری در کشور فعال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو