عصر بازار

ایران تا دهم خرداد منتظربسته اقتصادی اروپا است

عصر اعتبار- یک مقام ارشد ایرانی روز جمعه گفت تهران از قدرت های اروپایی می خواهد که بسته اقتصادی خود برای مقابله با خروج آمریکا از برجام را تا اواخر ماه «می»ارائه دهد.

ایران تا دهم خرداد منتظربسته اقتصادی اروپا است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رویترز نوشت: یک مقام ارشد ایرانی قبل از آغاز گفت وگوها[ی امروز در وین] به خبرنگاران گفت، من شاید شخصا خوشبین نباشم اما تمام تلاشم را خواهم کرد تا به نتیجه ای برسیم.
    این مقام ایرانی که نامش ذکر نشده است، افزود: ما انتظار داریم که بسته (اقتصادی) تا پایان ماه می (دهم خرداد) به ایران داده شود. متاسفم که بگویم ما هنوز طرح «ب» را ندیده ایم.
    وی اظهار داشت که اقدامات اروپایی ها باید تضمین کند که صادرات نفت متوقف نمی شود و ایران همچنان به سوئیفت دسترسی خواهد داشت.
    مقام ایرانی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: وقت کافی نداریم. انتظار داریم در جلسه امروز موضع واحدی در برابر خروج آمریکا اتخاذ شود و غیبت آمریکا در توافق جبران شود.
    این مقام ایرانی افزود: در غیر اینصورت، جلسه وزرا را تشکیل می دهیم و اگر پس از آن ایران همچنان رضایت نداشت، تصمیم خود را خواهیم گرفت.
    دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت اعلام کرد که از برجام خارج شده و تحریم ها را بازمی گرداند. این اقدام با مخالفت طرف های برجام مواجه شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه تهدید کرد که «سنگین ترین تحریم ها» علیه ایران اعمال می شود.
    یک دیپلمات اروپایی اظهار داشت: گویا پمپئو دوش آب سرد گرفته است. ما سعی خواهیم کرد در توافق بمانیم.
    اروپایی ها تلاش کرده اند در مقابل تحریم های آمریکا از شرکت های خود که با ایران همکاری می کنند، حمایت کنند. بروکسل روی راهکارهایی برای ماندن حمایت شرکت های خود در ایران کار می کند. منع تبعیت شرکت های مستقر در اتحادیه اروپا از تحریم های آمریکا یکی از این راهکارهاست.
    حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دستور روحانی دور تازه ای از رایزنی های خود درباره توافق هسته ای را آغاز کرد. وی ابتدا به چین و روسیه رفت و سپس در بروکسل با وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس و نیز فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.
    نشست کمیسیون مشترک برجام امروز جمعه با حضور نمایندگانی از پنج کشور انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود. سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو