عصر بازار

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور:

بیمه تمام کارگران ساختمانی تا پایان امسال

عصر اعتبار- رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور گفت: همه کارگران ساختمانی تا پایان امسال بیمه می‌شوند.

بیمه تمام کارگران ساختمانی تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،صبح امروز انتخابات بازرسان انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه در محل انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهید برونسی شیراز، برای انتخاب 2 عضو اصلی و یک عضو علی‌البدل برگزار شد.

    اکبر شوکت رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور در این مراسم، سخنانی اظهار کرد: امروز انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی تکیه‌گاهی محکم برای این قشر زحمت‌کش به حساب می‌آید، ادامه داد: انجمن صنفی تا به حال 3 قانون مهم در حمایت از کارگران را به تصویب مجلس رسانده است.

    وی اضافه کرد: امروز کارگران ساختمانی با 400 انجمن در سراسر کشور، بزرگ‌ترین سندیکای کارگری را تشکیل داده‌اند که این سندیکا حامی و حافظ حقوق این قشر است.

    شوکت با بیان اینکه در سال 85 تنها 10 درصد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بودند، تصریح کرد: امروز یک میلیون کارگر با کمک انجمن صنفی و قوانینی که در مجلس به‌سختی تصویب شد، بیمه هستند.

    وی اضافه کرد: تمام کارگران ساختمانی که در سامانه پالایش تأمین اجتماعی ثبت‌نام کردند تا ابتدای سال 98 بیمه می شوند.

    شوکت در خصوص اقدام این انجمن در بحث امنیت شغلی کارگران بیان کرد: از این پس هر کارفرمایی که نیاز به کارگر و استادکار ساختمانی داشته باشد، باید در سامانه انجمن ثبت‌نام کرده و تقاضای نیرو کند و در غیر این صورت، پایان کار به آنان داده نخواهد شد.

    رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی کشور گفت: آنچه در این سامانه انجام داده شده است اینکه نام اتباع بیگانه و کارگران خارجی در آن ثبت نمی‌شود، بنابراین کار‌ها نیز به کارگر و استادکار ایرانی سپرده خواهد شد.

    وی افزود: رفاه حال کارگران و استادکاران ساختمانی با تهیه این سامانه فراهم شده به این صورت که تا کارفرما با کارگر و استادکار تسویه‌حساب نکند، پایان کار به کارفرما داده نمی‌شود، زیرا گاهی مشاهده شده مزد کارگران تا ماه‌ها پس از پایان کار پرداخت نشده است که باوجوداین سامانه، این مشکل نیز حل می‌شود.

    شوکت با اشاره به اینکه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز انجمنی پیشرو و موفق در کشور است، اضافه کرد: امروز انجمن صنفی شیراز با توجه به شرایطی که فراهم کرده در ایران اسلامی پایلوت است و حق بزرگی بر گردن کارگران ساختمانی کشور دارد.

    وی با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز، از نخستین انجمن‌های تشکیل‌شده در سطح کشور است، تصریح کرد: این انجمن با رعایت ضوابط قانونی به دفاع از حقوق کارگران پرداخته و در این مسیر بسیار موفق بوده است، زیرا به دقت تخصص کارگران با معیارهای دقیق در تمام رشته ها را رصد می کند.

    در حاشیه این انتخابات، سید محمد فرشیدیان رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه نیز بیان کرد: انتخابات امروز برای انتخاب 3 عضو اصلی و علی‌البدل از میان کارگران و استادکاران برای هیات بازرسی انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه است که نتایج آن پس از شمارش آرا اعلام می شود.

    وی گفت: امروز انتخابات مجمع بازرسان، در محیطی آرام و با نظم و ترتیب خاصی با حضور تمامی کارگران و استادکاران ساختمانی عضو انجمن برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

    رئیس انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه در مورد اعضای هیات بازرسی نیز بیان کرد: این اعضا به مدت یک سال در این سمت هستند و بر هیات مدیره و عملکرد مالی آن نظارت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی