عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک ها سپرده های ارزی را ضمانت کنند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که نگهداری ارز در خانه خطرناک است و باید ارز در چرخه اقتصادی کشور وارد شود.

بانک ها سپرده های ارزی را ضمانت کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به نگهداری ارز در خانه ها، اظهار داشت: با وجود اینکه بانک مرکزی از سپرده ارزی با سود بین 1 تا 6 درصد خبر داده است شاهد هستیم که ارز از خانه ها بیرون نیامده است، علت آن را می تواند در بی اعتمادی جامعه به سپرده گذاری ارزی در بانک ها جستجو کرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه نامطلوب مردم از سپرده گذاری ارزی در بانک ها بیان داشت: سالهای گذشته پس از آنکه ارز در بانک ها سپرده گذاری شد، بانک سپرده را به صورت ریالی به سرمایه گذار برگرداند و سودی که به آن تعلق پیدا می کرد را پرداخت نکرد.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بی اعتمادی به بانک ها از سال های گذشته در بین مردم نهادینه شده است، بنابراین دولت و بانک مرکزی به هر نحوی که شده باید بتواند اعتماد سپرده ارزی را در مردم بالا ببرد.

    وی با بیان اینکه نگهداری ارز در خانه خطرناک است، گفت: اگر مردم به سمت سپرده گذاری ارزی با سود 1 تا 6 درصد بروند مطمئن خواهند بود که ماهیانه یا سالیانه سودی به ارز آنها تعلق پیدا می کند و از نوسانات ارزی در بازار آزاد در امان خواهند بود با وجود اینکه شاهد افزایش نرخ ارز هستیم اما در برخی مواقع سقوط ارزش ارز بسیاری را به خاک سیاه نشانده است.

    این نماینده مجلس با اشاره به راکد شدن پول در خانه ها، توضیح داد: ارزی که می تواند پشتوانه پول ملی کشور باشد و به تولید و اقتصاد کمک کند در منازل نگهداری می شود این کار بیهوده است چرا که با ارزهای بالشتی می توان رونق اقتصادی را رقم شد.

    موسوی لارگانی در ادامه  تاکید کرد: از نظر شرعی نگهداری ارز و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور نیز اشکال دارد بنابراین به مردم توصیه می کنم ارز را در منزل نگهداری نکنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره که بانک مرکزی چگونه می تواند اعتماد مردم را جلب کند، بیان داشت: همان طور که برای سپرده های ریالی تضامینی وجوددارد انتظار می رود بانک ها برای سپرده های ارزی نیز تضامینی در نظر بگیرند تا اعتماد مردم به بانک و سپرده گذاری ارزی جلب شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی