عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:

رکود بازار طلا در چند سال اخیر بی‌سابقه است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه گفت: به دلیل گرانی‌های اخیر رکود شدیدی در بازار طلا داریم که طی چند سال اخیر بی‌سابقه است.

رکود بازار طلا در چند سال اخیر بی‌سابقه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی فیروزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کرمانشاه، اظهار کرد: اکنون پایه خرید طلا گرمی 187 هزار و 500 تومان است و مردم با چنین قیمتی برای خرید طلا مراجعه نمی‌کنند.

    وی ادامه داد: این امر باعث شده هیچکس در بازار طلافروشان نباشد و رکودی شدید در بازار ایجاد شود که طی چند سال اخیر بی‌سابقه است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل مواقعی داشتیم که رکود یک هفته یا بیشتر طول کشیده، اما اکنون از زمان شروع گرانی قیمت‌ها تاکنون در بازار فروش چندانی نداریم.

    فیروزی تاکید کرد: طلافروشان امتناعی از فروش طلا به دلیل اینکه مجبور باشند جنس جدید را با قیمت بالاتر بخرند ندارند، اما مشتری برای خرید طلا وجود ندارد.

    به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه، با ادامه این وضعیت بسیاری از طلافروشی‌ها تعطیل خواهند شد، چون هیچ درآمد و سودی ندارند.

    وی معتقد است، تا زمانی که قیمت‌ها پایین نیاید وضعیت بازار به همین شکل است و قیمت طلا نیز صرفا به نرخ ارز بستگی دارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ جهانی طلا حدود یک سال است که تغییر چشمگیری نداشته، تصریح کرد: گرانی طلا در کشور ما ناشی از بالا رفتن قیمت دلار است.

    فیروزی خاطرنشان کرد: تنها راه ارزان شدن طلا این است که دولت بتواند قیمت دلار را در بازار آزاد هم پایین بیاورد که این کار هنوز انجام نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی