عصر بازار

رئیس شعبه بانک صنعت و معدن سنندج:

افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در استان کردستان با تسهیلات این بانک

عصر اعتبار- با حمایت و سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن ، طی دو سال گذشته تعداد ۱۲ طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود ۲۵ میلیارد تومان در استان کردستان به بهره برداری رسیده است.

افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در استان کردستان با تسهیلات این بانک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، هیرش اسدی رئیس شعبه سنندج بانک صنعت و معدن در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی این بانک ضمن بیان موضوع یاد شده به تشریح عملکرد بانک در استان کردستان پرداخت:
    استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
    براساس آمارهای موجود، استان کردستان با 836 فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی 17205 نفر در بخش صنعت و تعداد 387 فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی 4047 نفر در بخش معدن در جایگاه 24 استان های کشور قرار گرفته است و با توجه به غنی بودن معادن موجود در استان، پتانسیل وسیعی در خصوص فرآوری مواد معدنی ازجمله طلا ، سنگ آهن ، باریت ، انواع سنگ های تزئینی ، سلیس ، فلدسپات ، دولومیت و ... وجود دارد . همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی استان و وجود معادن غنی کانی های فلزی ، وسعت زمین های کشاورزی و مراتع و نیز وجود منابع آبی کافی در استان، شرایط مناسبی جهت احداث واحدهای صنعتی از جمله زنجیره فولاد ، فرآوری انواع مواد معدنی و دامپروری، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی فراهم می باشد.
    بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
    بانک صنعت و معدن در راستای رشد و توسعه استان به نسبت پتانسیل های موجود در سنوات گذشته گام های مثبتی را برداشته و در حال حاضر با توجه به نگاه ویژه مدیران ارشد بانک در زمینه تجهیز و تخصیص منابع همکاری های بسیار مثبتی را با سرمایه گذاران طی دو سال گذشته داشته ، به نحوی که تسهیلات تخصیص و پرداختی مبین این موضوع می باشد و در حال حاضر رویکرد بانک در این استان مبتنی بر ادامه روند حمایتی از واحد های تولیدی در قالب طرح رونق تولید و قرارداد های صندوق توسعه ملی و ... به منظور حفظ اشتغال وسرمایه گذاری های موجود می باشد.
    چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
    بانک صنعت و معدن استان در راستای ایجاد و حفظ تعامل سازنده با واحدهای موفق و فعال استان نسبت به بازدید از محل کارخانه ، تعامل لازم با دستگاه های اجرایی ذیربط و نهاد های بخش خصوصی در ارتباط با معرفی سرمایه گذاران جدید ، برگزاری جلسات به منظور تشریح ارائه انواع خدمات مالی بانک و ارائه خدمات مشاوره در حوزه های بازاریابی، فروش، مدیریتی و مالی به منظور تمرکز و گردش نقدینگی در بانک اقدام کرده است.
    طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
    با حمایت و سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن طی دو سال گذشته تعداد 12 طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود 25 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسیده و در نتیجه برای 230 نفر اشتغال ایجاد شده است . از جمله این واحدها می توان به شرکت های دیاکو نمک، کیمیا کاشت اطبا، تعاونی 3162 ورق سازان معقول، جاودان ستاره زیویه، سهند پلاست مکری و ... اشاره کرد.
    تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
    در حال حاضر 7 طرح با مجموع تسهیلات ریالی 72 میلیارد تومان و تسهیلات ارزی حدود 107 میلیون یورو با پیشرفت فیزیکی حداقل 10 و حداکثر 90 درصد درحال احداث می باشند که از جمله آنها می توان به زرین بنا پارسیان، رویا پلاستیک ، بهینه نیروساز افق و راژان پلاست غرب اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی