عصر بازار

شرایط دریافت وام بدون بهره زیارت عتبات عالیات اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرکل عتبات سازمان حج در آستانه آغاز دومین مرحله‌ اعزام زائران ایرانی به عراق از دهم خرداد ماه، جزئیات بسته سفر ارزان قیمت عتبات عالیات و نحوه دریافت وام بدون بهره زیارت را تشریح کرد.

شرایط دریافت وام بدون بهره زیارت عتبات عالیات اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  مرتضی آقایی با یادآوری اینکه ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات که در فاصله 10 خرداد تا 20 تیرماه اعزام می‌شوند، با این‌که از 29 اردیبهشت‌ ماه آغاز شده اما همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با ایجاد سهمیه فوق‌العاده برای سفر عتبات عالیات عراق، اعزام روزانه به 2500 تا 3000 نفر رسیده است که مشتاقان زیارت می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا از طریقhttp://Atabatorg.haj.irدر این کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

    وی با اشاره کاهش هزینه این سفر تا 20 درصد یادآور شد: این سفر یک هفته‌ای شامل سه شب اقامت در کربلا، سه شب اقامت در نجف و یک شب توقف در کاظمین است که در کنار آن زیارت گذری حرمین سامرا و امامزاده سید محمد نیز در برنامه سفر لحاظ شده است.

    آقایی سپس درباره بسته زیارت ارزان عراق که مشمول وام 500 هزار تومانی می‌شود و هزینه این سفر را به کمتر از 900 هزار تومان رسانده است، توضیح داد: سفر ارزان بیشتر به استان‌ها و مناطق محروم تعلق دارد و قرار شده این وام از طریق دفاتر خدمات زیارتی به افرادی که مستطیع و توانمند نیستند تعلق گیرد بنابراین قرار نیست وام زیارت به هر شخص مراجعه‌کننده‌ای پرداخت شود، شرایطی دارد که شرکت‌های زیارتی در استان‌ها آن را اعمال می‌کنند.

    وی با بیان اینکه اعتبار این وام از طریق شرکت مرکزی دفاتر زیارتی سراسر کشور (شمسا) تامین شده و ارتباطی به بودجه سازمان حج و زیارت ندارد، افزود: این شرکت اعتباری را در بانک رسالت قرار داده که از طریق شرکت‌های مرکزی استان‌ها، افراد کم‌توان و مشتاق زیارت عتبات عالیات را شناسایی و به این بانک برای دریافت وام معرفی می‌کند که این اشخاص نیز با ارائه تضمین‌های لازم از وام 500 هزار تومانی بهره‌مند می‌شوند البته این وام به حساب شرکت مرکزی زیارتی در استان واریز می‌شود و زائر مابه‌التفاوت هزینه سفر خود را پرداخت می‌کند که سرجمع هزینه آن به کمتر از 900 هزار تومان می‌رسد که حدود 500 هزار تومان آن، وام زیارت است.

    وی به ایسنا توضیح داد: این وام بدون بهره است و فقط دو درصد کارمزد دارد که حدود 10 هزار تومان می‌شود و از اصل مبلغ کسر و باقی مانده آن به حساب شرکت مرکزی زیارتی استان واریز می‌شود. بازپرداخت این وام نیز 12 ماهه است که مبلغی بیش از 41 هزار تومان در هر ماه خواهد شد.

    مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره سطح کیفیت خدمات در کاروان‌های ارزان قیمت گفت: این سفرها زمینی خواهد بود و طبیعتا کیفیت خدمات در بخش‌هایی از جمله هتل پایین خواهد بود، ولی این به منزله کاستن از حجم خدمات و یا تفاوت در نوع آن نیست.

    آقایی با بیان این‌که بسته سفر ارزان موقتی نیست و سعی می‌شود در ادامه سال اجرا شود، افزود: ممکن است در ماه‌های پر سفر به عتبات عالیات همچون نوروز، عرفه، اربعین و محرم به علت حجم زیاد سفرها این بسته اجرا نشود اما تمام تلاش سازمان حج بر این است که این سفر ارزان موقتی نباشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی