عصر بازار

شفاف سازی تعدیل مثبت ۴۰ درصدی بانک ملت

عصر اعتبار- بانک ملت با صدور اطلاعیه ای در سامانه کدال، تغییرات با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ این شرکت را که باعث تعدیل مثبت ۴۰ درصدی سود شده است را شفاف کرد.

شفاف سازی تعدیل مثبت ۴۰ درصدی بانک ملت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بر اساس این شفاف سازی، «وبملت» در حالی سود خالص پیش بینی شده قبلی را برای سال مالی 29 اسفند 96، مبلغ 138 میلیون ریال اعلام کرده بود، در گزارش جدید سود خالص پیش بینی شده فعلی را به 194 میلیون ریال افزایش داد.

    همچنین این بانک علت تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم را ناشی از اجرای مفاد نامه پاسخ به پرسش های فنی کمیته فنی سازمان حسابرسی در خصوص تغییرات نرخ ارز در اواخر سال 1396 در بازار آزاد ارز اعلام کر د که در نهایت منجر به اعلام نرخ یکسان ارز در تاریخ 20 فروردین ماه 1397 توسط بانک مرکزی شد.

    بر همین اساس تغییرات نرخ ارز قابل دسترس پس از تاریخ  ترازنامه به عنوان رویداد تعدیلی در تهیه صورت های مالی سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 محسوب شده و از این بابت مبلغ 11 هزار و 576 میلیارد ریال سود تسعیر شناسایی و در صورت های مالی افشا شده است.

    آخرین اطلاعات مالی

    این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک ملت‌ که با نماد «وبملت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است به دلیل عدم ارائه گزارش فعالیت ماهانه اردیبهشت ماه 97 در وضعیت مشمول فرایند تعلیق قرار دارد و هیچ خرید و فروشی روی سهام آن صورت نمی گیرد.

    همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت 6.57 مرتبه و «EPS»  آن نیز برای دوره مالی منتهی به 29 اسفند 96 به میزان 133 ریال در صورت های مالی درج شده است.

    سهامداران عمده

    بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی ایبِنا، 5 سهامدار عمده بانک ملت، شامل «دولت با 16.990 درصد، صندوق تامین آتیه کارکنان بانک ملت با 6.440 درصد، سرمایه گذاری صبا تامین با 4.220 درصد، گروه مالی ملت با 3.980 درصد و سازمان تامین اجتماعی با 3.800 درصد» در آخرین اطلاعات مالی این شرکت درج شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی