عصر بازار

هند خرید نفت ونزوئلا را با ارز رمزنگار «پترو» رد کرد

عصر اعتبار- در حالیکه قرار بود ونزوئلایی ها در صورت فروش نفت خود به هندی ها از طریق ارز رمزنگار پترو به آنها ۳۰ درصد تخفیف دهند، وزیر خارجه هند این اقدام را مغایر با دستور بانک مرکزی این کشور خواند.

هند خرید نفت ونزوئلا را با ارز رمزنگار «پترو» رد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ظاهرا ونزوئلا در مجاب کردن هندی ها برای گرفتن تخفیف در صورت خرید نفت ونزوئلا با استفاده از ارز رمزنگار «پترو» با شکست روبرو شده است.

    در همین حال «سوشما سوآراج» وزیر خارجه هند گفت: دهلی نو قصدی برای استفاده از ارز رمزنگار پترو بمنظور خرید نفت خام ونزوئلا در راستای گرفتن تخفیف ندارد. وزیر خارجه هند به دستور بانک مرکزی هند مبنی بر ممنوعیت تجارت با استفاده از تراکنش ارز رمزنگار استناد کرد. 

    همچنین مقامات هندی اعلام کردند از آنجایی که بانک مرکزی هند استفاده از ارزهای رمزنگار را در تجارت ممنوع کرده است، نمی توانند هیچ تجارتی را به ارز رمزنگار انجام دهند و به دنبال آن هستند که از چه شیوه ای در تجارت خود استفاده کنند.

    بر پایه این گزارش، ماه گذشته میلادی ونزوئلا به دنبال برگزاری نشست با مقامات هندی در جهت ارتقاء بیشتر جایگاه پترو و ارائه تخفیف نفتی 30 درصدی در صورت خرید نفت به ارز رمزنگار پترو بود.

    البته ترامپ ارز پترو را هم به نوعی در راستای تشدید فشارها علیه کاراکاس تحریم کرده است. ارز پترو توسط ذخایر نفت ونزوئلا پشتیبانی می شوند و اولین ارز رمزنگار در جهان است که توسط یک دولت حمایت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی