عصر بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد:

دلایل افزایش قیمت سکه/ از افزایش تقاضا تا آزاد شدن پول موسسات مالی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلایل افزایش قیمت سکه را تشریح کرد.

دلایل افزایش قیمت سکه/ از افزایش تقاضا تا آزاد شدن پول موسسات مالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خانه ملت، محسن کوهکن با اشاره به افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر، اظهار داشت: نقدینگی حکم آب را دارد سرمایه داران با راکد ماندن سرمایه شان در یک جا کنار نمی آیند و باید آن را به جریان بیاندازد در فرهنگ جامعه ما باید این سرمایه به سمت، زمین، مسکن، طلا و ارز برود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سرمایه داری می خواهد نقدینگی اش افزایش پیدا کند، بیان داشت: از آنجایی که همه رشد ارزش پول شان را می خواهند، شاهد افزایش تقاضا در بازارهای مختلف می شویم، اما ماجرای افزایش نرخ سکه از آنجا است که تا زمانی که سکه یک میلیون تومان بود میزان تقاضا نیز مشخص بود؛ اما زمانی که به دو میلیون تومان رسید، 7 میلیون متقاضی سکه شدند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش تقاضای سکه، 56 تن طلا از  محل فروش سکه خارج شد، تاکید کرد: با حل مشکل موسسات مالی و اعتباری و آزاد شدن نقدینگی مردم از این موسسات، حجم قابل توجهی از نقدینگی به بازار سرازیر شد.

    وی گفت:  وقتی تقاضا برای تبدیل ریال به ارز، طلا، مسکن افزایش پیدا کند، وجود گرانی در این بازارها طبیعی است، مردم برای اینکه احساس نکنند ارزش نقدینگی شان کاهش یافته به سمت و سوی تبدیل ریال به کالاهای ارزشمند می روند.

    کوهکن در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بازار ارز از حجم نقدینگی اشباع شده است، اظهار داشت: مردم متوجه شده اند که ارز دیگر جایی برای رشد ندارد به همین جهت نقدینگی به سمت طلا سرازیر شده است، دولت می تواند در این زمینه با تسلط به بازار میزان تقاضا را با محدود کردن عرضه مدیریت کند؛ اما در واقع تاکنون چنین اقدامی نداشته است.

    وی در خصوص توانایی و مدیریت دولت برای مدیریت بازار ارز و سکه گفت: دولت باید اطلاعات را رصدکند و  بازارهای جدیدی برای جذب سرمایه گذاری ایجاد کند و در بخش های دیگر برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند تا قیمت مسکن، ارز و طلا کاهش پیدا کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که دولت میزان تقاضا در بازار طلا را کاهش نداد شاهد عبور سکه از 2 میلیون تومان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو