عصر بازار

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

فناوری اطلاعات در فهرست اولویت بندی تخصیص ارز قرار گیرد

عصر اعتبار- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت:با توجه به سهم پنج درصدی این بخش از تولید ناخالص داخلی، به همین میزان ارز نیز فعالان این بخش پرداخت شود.

فناوری اطلاعات در فهرست اولویت بندی تخصیص ارز قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدباقر اثنی عشری با اشاره به مشکلات صنف فناوری و رایانه در خصوص و تخصیص ارز گفت: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین چهار تا پنج درصد در تولید ناخالص داخلی کشور سهم دارد و اگر بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران به همین میزان تسهیلات و منابع ارزی در اختیار این بخش قرار دهد، مشکلات این صنف برطرف می شود.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: تولید ناخالص داخلی که به اختصار GDP گفته می شود، به کل ارزش تولید کالاها و خدمات در یک کشور به قیمت بازار طی یک بازه زمانی یکساله گفته می شود که میزان تولید و درآمد ملی یک کشور را مشخص می کند.

    وی به نامه اخیر سازمان نظام صنفی رایانه ای به رییس جمهوری برای پیگیری رفع مشکلات صنف ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و آن را گام مهمی در برطرف شدن مشکلات این صنف دانست.

    اثنی عشری یادآور شد: پس از اقدام دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز در فروردین ماه امسال، سازمان نظام صنفی رایانه ای 23 اردیبهشت ماه گذشته مشکلات پیش آمده بخش تامین تجهیزات رایانه و محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز پرداخت امتیازهای (لایسنس) مرتبط نرم افزاری را با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان گذاشت و درخواست رسیدگی و پیگیری در مراجع بالاتر را مطرح کرد.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار داشت: وزیر ارتباطات این نامه را به دفتر رییس جمهوری ارسال کرد که پس از بررسی به رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.

    اثی عشری  درباره اینکه این مشکلات می تواند به خروج برخی فعالان از عرصه فناوری اطلاعات شود، گفت: این موضوع قابل قضاوت نیست زیرا کسانی که در یک کسب و کاری فعالیت های چندین ساله دارند، نمی توانند به راحتی فعالیت خود را رها کنند.

    وی ادامه داد: مشکلات اخیر تعدیل نیرو را در برخی شرکت ها و بنگاهها داشته که باید برای آن چاره اندیشی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو