عصر بازار

وزیر کار فنلاند :

فنلاند کماکان متعهد به برجام است

عصر اعتبار- وزیر کار فنلاند با بیان اینکه سیاست اروپا ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌هاست و حدود ۷۰ تا ۸۰ شرکت فنلاندی هم اکنون در ایران فعال هستند، تاکید کرد: فنلاند به همراه اتحادیه کماکان متعهد به برجام هستند و از شما نیز دعوت می‌کنیم در برجام باقی بمانید.

فنلاند کماکان متعهد به برجام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه اجلاس 107 بین‌المللی کار در ژنو با جری تاپانی لیندستروم، وزیر کار فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.

    علی ربیعی گفت: خوشبختانه روابط  خوبی میان دو کشور وجود دارد؛ با سفر رییس جمهور فنلاند در سال 96 و دیدار رییس مجلس از فنلاند، امیدوارم تلاش کنیم توافقات اجرایی شود. 

    وی با اشاره به زمینه‌های همکاری میان دو وزارتخانه بویژه در زمینه اشتغال، انتقال تجربیات در حوزه اشتغال و صندوق‌های بازنشستگی افزود: هم اکنون حدود 50 میلیون نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند. باید تلاش کنیم که فرصت‌های برابر اجتماعی را برای تحقق عدالت اجتماعی بوجود آوریم. 

    وزیر تعاون در دیدار با وزیر کار فنلاند با بیان اینکه در زمینه اشتغال خرد و کارگاه‌های کوچک و متوسط  که مورد نظر ماست، دولت دو برنامه تا سال 1400 را پیش رو دارد گفت: رفع فقر مطلق و کاهش بیکاری نیز زمینه‌هایی هستند که آمادگی داریم تا به تبادل تجربیات بپردازیم. همچنین در زمینه فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانیم تبادل مربی داشته باشیم.

    جری تاپانی لیندستروم، وزیر کار فنلاند نیز با خرسندی از این دیدار گفت: این وزارتخانه در زمینه سیاست‌های بازار کار و اشتغال فعالیت می‌کند. در همین زمینه و نیز در خصوص ارتقای اشتغال جوانان نیز می‌توانیم با شما همکاری داشته باشیم. 

    وی خاطر نشان کر د: با توجه به اینکه نرخ بیکاری جوانان در این کشور بالاست و رقمی حدود 20/1 درصد است، در حالیکه نرخ بیکاری در این کشور حدود 9 درصد است، برنامه‌ای موسوم به Neit  را برای افراد بیکار اجرا می‌کند که آنان از جامعه حذف نشوند. 

    او مبارزه با بیکاری جوانان را برای ورود آنان به بازار کار از اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد. 

    وزیر کار فنلاند چالش دیگر این کشور را کمبود نیروی کار ماهر عنوان کرد که توازن بازار کار را بر هم می زند. وی همچنین عدم انسجام مهاجرانی که در بازار کار فنلاند وجود دارند را از دیگر چالش‌های بازار کار کار این کشور عنوان کرد و گفت: در همین زمینه برنامه‌ریزی برای حضور مهاجران در بازار کار از موضوعاتی است که آن را پیگیری می‌کنیم. 

    در ادامه ربیعی نیز یادآور شد: اشتراکات زیادی داریم. ما نیز Neit را به بیکاران شیک تعبیر می‌کنیم  که تا حدودی به تحولات نسلی برمی‌گردد. 

    وی مشکل آینده نیروی کار را تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست که کار متناسب پیدا نمی‌کنند. 

    ربیعی همچنین از حمایت فنلاند در موضوع برجام قدردانی کرد و افزود: سیاست دیگر ما آموزش‌های لازم به نیروهای جوان تحصیل کرده  به خصوص نیروی کار متخصص و ماهر در زمینه پتروشیمی، گاز، نفت و ... برای عرضه به بازار کار جهانی با ضمانت خود ماست. 

    او گفت: ترامپ فکر  می‌کرد از برجام خارج شود، ما هم خارج می‌شویم ولی ما ماندیم و فکر می‌کنم می‌شود به تنهایی با اروپا کار کرد. 

    وزیر کار فنلاند گفت: ما دو کشور متفاوت هستیم ولی مشکلات مشابه داریم؛ ما در فنلاند به موضوع یادگیری مادام العمر برای توسعه بازار کار تاکید داری. 

    وی در خاتمه آمادگی خود را برای توسعه روابط میان دو وزارتخانه اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی