عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

درآمدهای کمیته امداد ۴۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به سه برابر شدن درآمد این نهاد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: از ابتدای سال ۹۷ نیز حدود ۴۰ درصد افزایش درآمد داشتیم.

درآمدهای کمیته امداد ۴۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، پرویز فتاح چهارشنبه شب در حاشیه «آیین طرح اکرام ایتام و محسنین» در میدان آستانه قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: رسیدگی به محرومان و یتیمان جزو فلسفه انقلاب اسلامی و اعتقادهای دینی است و موجب ناراحتی مخالفان و معاندان نظام اسلامی شده است.
    وی با بیان این که هدف از تحریم های اقتصادی آمریکا و دشمنان تحت فشار قرار گرفتن ملت و بریدن از انقلاب و نظام است، افزود: کار کمیته امداد دقیقا خلاف نظر استکبار و معاندان است، از این رو از این اقدام ها عصبانی هستند.
    فتاح همچنین مردم ایران را طرفدار مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان دانست و افزود: این ماهیت انقلاب و مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، مردم نیز از مقاومت دفاع نموده و علاقه زیادی به کمک کردن به مظلومان و ستمدیدگان فلسطینی دارند.
    وی با بیان این که پول جمع آوری شده برای مردم فلسطین، یمن و یا حوادثی مانند سیل پاکستان شرعا باید به این کشورها داده شود و امکان هزینه کردن آنها در جای دیگر وجود ندارد، افزود: بر خلاف شیطنت های دشمن مبنی بر هزینه کمک های مردمی برای افطاری مردم غزه انصافا چنین کاری به لحاظ شرعی و عرفی ممنوع است، اما چون آنها ضد مقاومت و جیره خوار رژیم صهیونیستی هستند، طبیعتا از کمک های مردمی به غزه ناراحت می شوند.
    رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: کمپینی که دشمنان قصد داشتند بر علیه کمیته امداد ایجاد کنند تبدیل به موج جمعیت برای کمک به این نهاد انقلابی شده و طی این چند روز درآمد آن به کوری چشم مخالفان و بدخواهان چند برابر شده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طرح محسنین از سه سال پیش در کشور آغاز شده است، افزود: مردم در 20 سال گذشته در قالب طرح اکرام ایتام برای سرپرستی فرزندان یتیم اشتیاق فروانی نشان دادند، ولی برای فرزندان غیر یتیم که والدینشان از نظر اقتصادی توانایی سرپرستی آنها را ندارند، رغبتی نداشتند، از این رو طرح محسنین در کنار اکرام ایتام پیش بینی و با تبلیغات صورت گرفته با استقبال زیادی رو به رو شد.
    فتاح افزود: در حال حاضر در میان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خانواده های زیادی هستند که با وجود برخورداری از نعمت پدر از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند که این فرزندان محسنین نامگذاری شده اند و برغم تقاضاهای زیاد مردم، هنوز هم در کشور فرزندان محسنین فاقد حامی وجود دارند.
    وی با درخواست از مردم برای شرکت در طرح مذکور افزود: افراد دست کم با پرداخت ماهیانه 500 هزار ریال می توانند در این طرح نیکوکارانه شرکت کنند و تکفل این فرزندان را در اختیار بگیرند، تا ظرف امسال و یا سال آینده هیچ یک از آنها بدون حامی نباشند.
    وی اضافه کرد: تمامی افراد مشتاق برای این کار خیر و خدا پسندانه می توانند با مراجعه به مراکز کمیته امداد و یا سایت محسنین اطلاعات فرزند مورد نظر را کسب کنند و تمام واریزی ها جهت کمک به فرزندان یاد شده نیز از طریق سایت و کارت های بانکی صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
    وی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کشور را یک میلیون و 550 هزار خانواده عنوان کرد و افزود: تعداد فرزندان یتیم 172 هزار تن و فرزندان محسنین بیش از 400 هزار تن هستند و هنوز برای پیدا کردن حامی برای همه محسنین راه زیادی وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی