عصر بازار

با ۱۰ کشور مرفه جهان بیشتر آشنا شوید!

عصر اعتبار- هر ساله صندوق بین المللی پول کشورهای برتر در زمینه درآمد سرانه را معرفی می‌کند.

با ۱۰ کشور مرفه جهان بیشتر آشنا شوید!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، این کشورها به لطف درآمد زیاد و جمعیت کم رفاه بیشتری دارند و درآمد سرانه شان از مردم سایر نقاط جهان بیشتر است. نحوه  محاسبه بر حسب قیمت دلار 4200 تومان میباشد.

    1- قطر: درآمد سرانه 45میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس است که پایتخت آن شهر دوحه می باشد. قطر را می توان ثروتمندترین کشور در دنیا اسلام از لحاظ تولید سرانه ناخالص داخلی نامید. وضعیت اقتصادی و رفاهی این کشور را می توان با کشورهای اروپایی و قطب های اقتصادی جهان مقایسه کرد. طبق آمارهای جهانی سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور معادل سه چهارم کشورهای اروپایی است و با توجه به سیاست هایی که این کشور در پیش گرفته است تا رسیدن به رتبه برتر اقتصادی جهان راهی در پیش ندارند. قطر همچون دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس اقتصادی وابسته به نفت دارد. این در حالیست که با داشتن تنها 15 میلیارد بشکه نفت خام می تواند تا 23 سال دیگر از این ذخیره انرژی برای توسعه اقتصادش بهره ببرد. در کنار نفت این کشور یکی از بزرگترین دارندگان گاز طبیعی در جهان است و با داشتن 7000 کیلومتر مکعب ذخیره گاز طبیعی که معادل 5 درصد از کل ذخایر گاز طبیعی جهان است نقش پررنگی را در زمینه تولید و صادرات گازی در جهان ایفا می کند. با توجه به سرشماری که در سال 2017 در این کشور به عمل آمده است جمعیت قطر 2٫6 میلیون نفر می باشد که 313٬000 شهروند قطر و 2٫3 میلیون اتباع خارجی هستند قطر رتبه اول در بین کشورهای مرفه جهان با درآمد سرانه 45میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    2- ماکائو: درآمد سرانه 42میلیون تومان در ماه برای هر شهروند                  

    ماکائو شبه جزیره‌ای در دریای جنوبی چین است که تا 20 سال پیش مستعمره پرتغال بود ولی اکنون بخشی از خاک جمهوری خلق چین محسوب می‌شود. این کشور به صورت خودمختار اداره می‌شود و دارای 650٬900 نفر جمعیت  است. 90 درصد اقتصاد ماکائو وابسته به درآمد کازینوها و دیگر تفریحات حاشیه‌ای قمار است. قمار چنان در فرهنگ چینی جاافتاده است که تنها در سال 2012 میلادی سود قمارخانه‌های ماکائو مبلغی بالغ بر 38 میلیارد دلار در مقایسه با قمارخانه‌های لاس‌وگاس با تنها 6 میلیارد دلار بود. البته بومیان این منطقه که کمتر از 18 سال سن دارند حق حضور در این قمارخانه ها را ندارند. این کشور در بخش صادرات نیز فعال می باشد و از جمله صادرات ماکائو می‌توان به پوشاک، منسوجات، کفش، اسباب بازی، لوازم الکترونیکی و ماشین آلات اشاره کرد. توریسم نیز از جمله مهمترین صنایع ماکائو محسوب می‌شود. ماکائو رتبه دوم در بین کشورهای مرفه جهان با درآمد سرانه 42 میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    3- لوکزامبورگ: درآمد سرانه 39میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا است که پایتخت این کشور نیز لوکزامبورگ نام دارد. این کشور با آلمان، فرانسه و بلژیک هم مرز می باشد. جمعیت این کشور پانصد هزار نفر می باشد که از جمله کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می‌آید. لوکزامبورگ همواره شرایط سیاسی و اقتصادی باثباتی داشته‌است. بخش صنعتی این کشور در حوزه‌هایی همچون فولاد، مواد شیمیایی و لاستیک فعال است. بخش زیادی از اقتصاد لوکزامبورگ به خدمات، به ویژه بانکداری و امور مالی متکی است. این کشور مهمترین مرکز بانکداری خصوصی در ناحیه یورو را دارد. لوکزامبورگ رتبه سوم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 39میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    4- سنگاپور: درآمد سرانه 34میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا به پایتختی شهر سنگاپور و دارای جمیعت 5٬293٬000  و مساحتی 718 کیلومتر مربع (کوچکتر از بحرین) می‌باشد و جزء کشورهای ثروتمند و مدرن جهان محسوب میشود. این کشور یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است که از زمان استقلال در سال 1965، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به‌شمار می‌آید. سنگاپور رتبه چهارم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 34میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    5- ایرلند: درآمد سرانه 28میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    جمهوری ایرلند کشوری است که در شمال‌غرب قاره اروپا واقع شده‌است و پایتخت این کشور دوبلین است. جمعیت این کشور بیش از 4٫75 میلیون نفر است. ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا و بیستمین جزیره بزرگ جهان است. جزیره بزرگ‌تری به نام بریتانیای کبیر در شرق ایرلند قرار دارد که دریای ایرلند این دو را از هم جدا کرده‌ است. این کشور که از آن به عنوان جزیره زمرد یاد می‌شود جایزه «بهترین اقتصاد منطقه اروپا» را در دو سال گذشته از آن خود کرده و به شدت انتظار می‌رود که امسال نیز آن را کسب کند. ایرلند در سال گذشته تقریبا 7 درصد رشد اقتصادی داشته است که این میزان بسیار بیش از آمریکا و بیشتر یا برابر با چین است. ایرلند رتبه پنجم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 28میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    6-  برونئی: درآمد سرانه 28میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    برونئی کشوری است در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن بندر سری بگاوان است. این کشور کوچک با اکثریت مسلمان، در آسیا قرار دارد و بیش تر به دلیل نام پادشاهش و ثروت افسانه‌ای او در جهان شناخته شده‌است. جمعیت این کشور 500 هزار نفر و زبان رسمی آن زبان مالایی است. اقتصاد برونئی برپایه صادرات نفت، الوار، کائوچو و گاز طبیعی به ژاپن استوار گشته‌است. اما جالب است بدانید که بیشتر غذای مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود. برونئی رتبه ششم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 28میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    7- نروژ: درآمد سرانه 26میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    نُروژ کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی است که قلمروی آن بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. این کشور دارای 385٬252 کیلومتر مربع وسعت و جمعیت آن 5٬109٬059 نفر می‌باشد. این کشور از مشرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد بوده و همچنین از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم‌مرز است. نروژ دارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است. صنعت نفت حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. صادرات عمده نروژ را نفت تشکیل می‌دهد به طوری که نروژ روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام صادر می‌کند از دیگر صادرات این کشور می‌توان به گوشت گاو، شیر و سایر فراورده‌های دامی و همچنین صادرات چوب اشاره کرد. نروژ رتبه هفتم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 26میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    8- امارات: درآمد سرانه 24میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    امارات متحده عربی در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان، در خاورمیانه است که از جنوب با قطر و عربستان سعودی، از شرق با عمان و از شمال با خلیج فارس همسایه است. مساحت این کشور 83٬600 کیلومترمربع و دارای جمعیت 5،500،000 میباشد. با اینکه این کشور دارای منابع زیاد نفت و گاز میباشد اما بیشتر درآمد این کشور بر اساس صنعت گردشگری میباشد. امارات رتبه هشتم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 24میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    9-  کویت: درآمد سرانه 23میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت می‌باشد. جمعیت این کشور 4٫1 میلیون نفر است که 1٫2 میلیون نفر آنان شهروند کویت و 2٫8 میلیون نفر شهروندان خارجی هستند که در کویت زندگی می‌کنند. اقتصاد این کشور بسیار وابسته به نفت است البته در زمینه گردشگری و جذب توریست  نیز موفق میباشند. کویت رتبه نهم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 23میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

    10- هنگ کنگ: درآمد سرانه 22میلیون تومان در ماه برای هر شهروند

    هُنگ کُنگ  شهری جزیره‌ای در جنوب چین است که به صورت خودمختار اداره می شود جمیت این کشور هفت میلیون و 230 هزار نفر می باشد و هم اکنون از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. به دلیل عامل آزادی اقتصادی در هنگ کنگ، قوانین بهتری برای کسب درآمد بالاتر، طول عمر بیشتر و محیط بهتر وجود دارد؛ ضمن اینکه در حال حاضر هنگ کنگ 97 درصد به یک مکان خدمات محور تبدیل شده است و بیش از این اقتصادی بر پایه تولید داشته است. هنگ کنگ رتبه دهم در بین کشورهای مرفه جهان را با درآمد سرانه 22میلیون تومان در ماه برای هر شهروند دارد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو