عصر بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

خسارت به بیت‌المال با وجود ارتباطات در مسیر واگذاری‌ها

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: روند خصوصی‌سازی‌ها را نمی‌توان راضی کننده دید زیرا در واگذاری‌ها ارتباطات و سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد که به سرمایه‌های ملی و بیت‌المال خسارت وارد کرده است.

خسارت به بیت‌المال با وجود ارتباطات در مسیر واگذاری‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، غلام محمد زارعی در خصوص روند خصوصی‌سازی‌ها در سطح کشور، اظهار داشت: روند خصوصی‌سازی‌ها را نمی‌توان راضی کننده دید زیرا در واگذاری‌ها ارتباطات و سهل‌انگاری‌هایی وجود دارد  که به سرمایه‌های ملی و بیت‌المال خسارت وارد کرده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی‌ سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی ضرورتی است که می‌تواند به تولید ملی کمک کند، گفت: با اجرای صحیح خصوصی‌سازی‌ها منابعی که در حوزه‌های دولتی به دلیل سوء و یا ضعف مدیریت مصرف می‌شود به بخش‌‌های دیگر منتقل می‌گردد.

    نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند با مدیریت بهتر اشتغال و تولید واحدهای صنعتی را حفظ کند، ادامه داد: در این مقطع واگذاری نیاز به تجدیدنظر و بازنگری داریم تا اشکالاتی که در حوزه واگذاری وجود دارد به حداقل برسد و یا اینکه از بین برود.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید اهداف اصل 44 قانون اساسی با ماهیت اصلی خود یعنی کم کردن بار مالی دولت و انتقال به بخش خصوصی تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید چارچوب‌های دقیق‌تری برای واگذاری‌ها تعریف شود، به‌صورت مثال طرح‌هایی وجود دارند که با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آنها واگذار شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی