عصر بازار

استاندار کرمانشاه :

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت

عصر اعتبار- استاندار کرمانشاه گفت: پانصد میلیارد تومان اعتبار در میان دستگاه های اجرایی برای مباحث عمرانی توزیع می‌شود که شتاب بیشتری را در روند بازسازی ایجاد خواهد کرد.

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، هوشنگ بازوند در نشست بازسازی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: از مردم استان بابت حضور پررنگشان در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی می‌کنم.

    وی بیان کرد: مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس همپای دیگر آحاد ملت ضمن تجدید پیمان با آرمانهای حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری، به ندای ظلم ستیزی مردم مظلوم فلسطین لبیک گفتند.

    بازوند در ادامه اظهار داشت: در هفته آینده پانصد میلیارد تومان اعتبار در میان دستگاههای اجرایی برای مباحث عمرانی توزیع میشود که شتاب بیشتری را در روند بازسازی ایجاد خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه سی میلیارد تومان برای جبران خسارات تاسیسات آب شرب مناطق زلزله‌زده اختصاص داده شده است، گفت: بنیاد مسکن و مردم به هیچ عنوان نباید از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده کنند. آب  مورد نیاز برای ساخت و ساز باید از طریق تانکر تامین شود. اگر این موضوع درست مدیریت نشود با چالشی جدی روبرو خواهیم شد.

    استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه 15 میلیارد تومان برای بازسازی و احداث مساجد در مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است، گفت: 30 میلیارد تومان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار داده ایم تا هزینه بازسازی اماکن دولتی در مناطق شهری و روستایی زلزله‌زده کند.

    بازوند با بیان اینکه20 میلیارد تومان برای جبران خسارات زیرساختها در اختیار شهرداری سرپل ذهاب قرار میگیرد، گفت: به هر یک از خانواده های زلزله زده 2 میلیون تومان بابت تامین اقلام سرمایشی و کولر پرداخت شده است. اگر کسی این‌مبلغ را در محل دیگری هزینه کند، مسوولیت آن با دولت نیست.

    این مسئول با اشاره به اینکه روند احداث جایگاههای دامی در مناطق روستایی زلزله‌زده از شتاب مطلوبی برخوردار نیست، گفت: سلبریتی هایی که با زلزله زدگان سلفی میگرفتند و در شبکه های مجازی منتشر میکردند، حالا رفته اند، اما مسوولان دولتی با تمام تخریبها همچنان در خط مقدم خدمترسانی هستند.

    وی سپس گفت: دکتر یزدان پناه-مدیرکل آموزش و پرورش- و آقای نظری -مدیرکل نوسازی مدارس- از مدیران پرتلاش استان هستند و توقع داریم به هر شکل ممکن طوری موضوع بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق زلزله‌زده را پیگیری و مدیریت کنند که همزمان با آغاز مهرماه، هیچ دانش آموزی در مناطق زلزله زده در مدارس کانکسی نباشد.

    بازوند اظهار داشت: از زمان زلزله تاکنون حتی یک ریال بابت هزینه آب و برق از هیچ کس در مناطق زلزله‌زده اخذ نشده است. اما دستگاههای دولتی مشمول این بخشودگی نمیشوند و باید هزینه های آب و برق را بپردازند. اداره آب قبوض دستگاهها را برای پرداخت ارسال کند.

    استاندار کرمانشاه بیان کرد: باتوجه به وضعیت ویژه استان از نظر اشتغال، بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده باید از نیروهای بومی استان‌در بخش فنی استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو