عصر بازار

درآمد ۱.۶ میلیارد دلاری روسیه از جام جهانی

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد روسیه گفت: انتظار می رود برگزاری جام جهانی ۱.۶ میلیارد دلار برای اقتصاد روسیه سود به همراه بیاورد.

درآمد ۱.۶ میلیارد دلاری روسیه از جام جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایبِنا، «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: انتظار می رود گردشگران خارجی طی برگزاری بازی های جام جهانی روسیه بیش از 100 میلیارد روبل معادل تقریبا 1.6 میلیارد دلار خرج کنند. 

    وی گفت: مطمئن هستم که تحریم های ضد روسی بر روی اقتصاد جام جهانی تاثیر نخواهد گذاشت. سیاست، اقتصاد و بعداز آن زندگی مردم عادی وجود دارد. مطالبه برای یک رویداد ورزشی رقابتی جهانی مانند جام جهانی همیشه در سطح بالایی است.

    وزیر اقتصاد روسیه گفت: به قیمت بلیط ها نگاه کنید که به چه سمتی در حال حرکت کردن هستند. انتظار ما بر این است که بلیط مسابقات به طور کامل فروخته شود؛ ضمن اینکه می توانیم شاهد چنین رویه ای در بخش فرهنگی باشیم. در طول طوفان های سیاسی، تورها در کنار نوازندگان، تماشاخانه ها و گروهای باله به کار خود ادامه می دهند.

    در ارتباط با تاثیر اقتصادی برگزاری جام جهانی روسیه، اورشکین گفت: در سطح ملی این موضوع تاثیر ناچیزی بر روی تولید ناخالص داخلی روسیه دارد و خوشبختانه تولید ناخالص داخلی روسیه 100 تریلیون روبل معادل تقریبا 1.6 تریلیون دلار است.

    صدها میلیارد سرمایه گذاری ها کمتر از یک دهم یک درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه است. به عبارت دیگر برای برخی از شهرها و مناطق، تاثیر ناشی از رشد متقاضی به دلیل ورود گردشگران می تواند چند درصد را به خود اختصاص دهد.

    وزیر اقتصاد روسیه خاطر نشان کرد که به روز کردن زیرساخت ها تاثیر مثبتی بر روی بسیاری از بخش های اقتصادی و کیفیت سطح زندگی مردم دارد. بار دیگر تکرار خواهم کرد که تمرکز بر روی هتل های مدرن، فرودگاه ها، جادها، فعالیت جمعیت در مراکز منطقه ای افزایش خواهد یافت؛ بنابراین انجام امور تجاری آسانتر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی